در حالی که چند روز بیشتر به اعزام زائران کشورمان برای حج تمتع باقی نمانده، هنوز نگرانی‌هایی درباره عملکرد رژیم سعودی در این زمینه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۷۰

در همین خصوص، دیروز برخی رسانه‌ها مدعی شدند عربستان سعودی هنوز برای هیات دیپلماتیکی که قرار است برای ارائه خدمات کنسولی به زائران کشورمان به عربستان برود، ویزا صادر نکرده است و همین مساله باعث واکنش‌هایی در داخل شد.

به عنوان مثال جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داده بود در صورت اجرایی نشدن وعده عربستان در خصوص صدور ویزا برای هیات دیپلماتیک کشورمان، ایران در مورد اعزام حجاج تجدید نظر خواهد کرد.

به دنبال انتشار چنین اخباری، خبرگزاری میزان به نقل از منابعی در بعثه مقام معظم رهبری نوشت: اعزام زائران ایرانی به حج تمتع امسال به عنوان تصمیم نظام، قطعا بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد و باید به تصمیم نظام احترام گذاشته شود.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در خصوص برخی اخبار مبنی بر عدم صدور روادید هیات دیپلماتیک ایرانی از سوی عربستان برای اعزام به حج، گفت: بناست که دولت سعودی همکاری کند.

وی افزود: دولت ایران با شرط حفظ عزت و حرمت حجاج ایرانی با اعزام حجاج موافقت کرده است و قطعا جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و عزت حجاج خود خواهد بود.

سیـدحسـن حسینـی‌شاهـرودی، سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس هم در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که هیات ده نفره دیپلماتیک ایران برای فراهم‌سازی مقدمات برگزاری حج امسال ظرف سه روز آینده به عربستان سفر می‌کند، گفت: مشکلات اداری بر سر صدور ویزاها پیش‌آمده که در حال بر طرف شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها