ترامپ کمک‌رسانی به شورشیان سوری را متوقف می‌کند

نشریه واشنگتن پست روز پنجشنبه فاش کرد که ترامپ عملیات پنهانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در کمک‌رسانی به نیروهای شورشی سوریه را متوقف می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۵۴

همزمان با شایعات مربوط به گفت‌وگو‌های پنهانی ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در آلمان، نشریه واشنگتن‌پست فاش کرده است که ترامپ فرمان توقف عملیات پنهانی کمک‌رسانی سازمان سیا به شورشیان ضددولتی سوریه را که در زمان رئیس‌جمهور قبلی این کشور شروع شده بود، صادر کرده است.

در ظاهر عقیم ماندن این عملیات که در زمان اوباما و با هدف تضعیف دولت اسد آغاز شده بود، مایه دلسردی حتی حامیان این طرح شده و به نظر نمی‌رسد که قانونگذاران آمریکایی نیز تمایل چندانی به حمایت از این طرح یا عملیاهای مشابه داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل تقویت‌کننده این ظن توافقی است که دو هفته پیش در حاشیه همین نشست بر سر آتش‌بس جنوب غربی سوریه میان دو طرف صورت گرفت که نشان می‌دهد ترامپ به‌رغم همه جنجال‌های پیرامون موضوع دخالت روسیه در انتخابات کشورش به دلایل نامعلومی سعی در راضی نگه داشتن سران کرملین دارد که این سعی لزوما سیاستی برخاسته از توجه وی به منافع ملی کشورش نیست. براساس اطلاعاتی که واشنگتن پست در این رابطه به‌دست آورده، قرار است این عملیات بتدریج و در فازهای زمانی پی‌درپی متوقف شود./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها