والیبالیست‌های جوان در تقابل با بهترین‌ها

چرا عبادی‌پور و معنوی‌نژاد لژیونر شدند؟

یکی از دلایل افت سرعت رشد والیبال ایران در یکی دو سال گذشته این است که دیگر کاری از دست فدراسیون برنمی‌آید و اکنون این خود بازیکنان هستند که باید قدم بلندتری بردارند. پس از اوج گرفتن والیبال ایران در سطح جهانی و مطرح شدن نام بازیکنان ایرانی در میادین بین‌المللی، سعید معروف تا چند روز پیش، نخستین و آخرین لژیونر والیبال ایران بود که با پیشنهادی باورنکردنی به تیم زنیت کازان پیوست و به مقام قهرمانی اروپا رسید.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۸۴

والیبال ایران علاوه بر سعید معروف، ستاره‌های دیگری نیز دارد که از نظر فنی، شایستگی و توان حضور در لیگ‌های اروپایی را دارند اما موضوع اصلی در مورد انتقال آنها، توقع مالی و دستمزد بسیار بالای این بازیکنان است که از عهده هر باشگاهی بر نمی‌آید.

چند روز پیش اما عبادی‌پور و معنوی‌نژاد، ملی‌پوشان بانک سرمایه و پیکان در حالی که می‌توانستند در لیگ برتر، درآمدی تضمین شده و حتی میلیاردی برای چند سال متوالی داشته باشند، قرارداد خود را با تیم‌های ورونای ایتالیا و اسکرا لهستان قطعی کردند. آنها شاید قید چنین درآمدی را زده باشند اما در لیگی بازی خواهند کرد که در نوع خود، بهترین است.

آنها ترجیح داده‌اند با حضور در معتبرترین لیگ‌های باشگاهی جهان و رقابت با بزرگان والیبال دنیا، کسب تجربه کنند و ارتباطات بین‌المللی‌ خود را محدود به مسابقات تیم ملی نکنند. میزان پیشرفت این بازیکنان را در سال‌های بعد می‌توان به‌راحتی مشاهده کرد؛ ضمن این‌که با اعتباری که به عنوان یک لژیونر در سری A یا لیگ لهستان کسب خواهند کرد،‌ فرش قرمز معدود باشگاه‌های متمول داخلی همیشه برایشان پهن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها