با حضور فرماندار زاهدان، از اولین اتوبوس مجهز به سیستم سرمایشی کولر آبی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۹۰

به گزارش ایلنا، مجتبی خانجانی در این خصوص گفت: در راستای کاهش هزینه‌ها و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، اتوبوس مجهز به کولر آبی امروز به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه نصب کولر آبی با حداقل هزینه یعنی معادل سه میلیون تومان انجام شده است، اظهار داشت: هزینه سرویس و راه‌اندازی کولر گازی هر دستگاه اتوبوس در سال بالغ بر 15 میلیون تومان است در حالی که هزینه نصب و به روز کردن کولرهای آبی سالانه برای هر دستگاه سه میلیون و 100 هزار تومان است.

رئیس شورای سازمان اتوبوس‌رانی با بیان اینکه سیستم کولر آبی بر روی اتوبوس می‌تواند تا گرمای بیش از 40 درجه تابستان را تحمل کند, تصریح کرد: برق این کولر 24 ولت است و از برق موتور ماشین تامین می‌شود که خطری برای شهروندان به همراه نخواهد داشت و آب مورد نیاز کولر مذکور با مکش پمپ‌هایی که آب را از مخزن زیراتوبوس به بالا می‌کشد تامین می‌شود.

خانجانی یادآور شد: سازمان اتوبوس‌رانی در راستای رفاه حال شهروندان، کاهش هزینه‌ها و افزایش اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهری اقدام به بازسازی و نصب سیستم سرمایشی بر روی اتوبوس‌هایی را کرده که مدتی است به دلیل معیوب بودن از سیستم حمل و نقل خارج شده بودند.

فرماندار زاهدان ادامه داد: در همین خصوص تعداد 20 دستگاه اتوبوس، بازسازی و به سیستم سرمایشی کولر آبی مجهز خواهند شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها