تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی نصف می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت تمامی سایت‌هایی که سرور داخلی دارند تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۳۸
تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی نصف می‌شود

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه بازدید از همایش تی جی سی با اشاره به کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی، اظهار کرد که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در مرحله‌ی اول 100 سایت، سپس 250 سایت و در حال حاضر 510 سایت برتر داخلی از تعرفه 50 درصدی نسبت به تعرفه بین الملل استفاده کردند.

وی ادامه داد:

همچنین تا دو هفته آینده تمامی سایت‌هایی که از سرورهای داخلی استفاده می‌کنند از کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت بهره مند خواهند شد و این موضوع در مراسم راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اعلام می‌شود.

واعظی اظهار کرد:

ما قصد داریم حجم فروشی را در اف سی پی‌ها و ارائه دهندگان اینترنت حذف کنیم، بنابراین به جای این که عملا به مشترکان حجم بفروشیم، براساس سرعت، ترافیک نامحدود به آنها ارائه دهیم. این کار توسط بعضی شرکت‌ها آغاز شده و ما قصد داریم در برنامه بعدی خود این کار را عملی کنیم که در آن صورت برای بازی‌ها و همچنین فعالیت‌های زنده تحولی ایجاد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد:

برای این که مردم در داخل کشور از بازی‌ها و ترافیک و محتوای داخل استفاده کنند شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کردیم. برای این که مردم بدانند شبکه ملی اطلاعات به معنای محدود کردن آنها نیست، انگیزه‌هایی را ایجاد کردیم که سرعت بالا، کیفیت خوب و تعرفه پایین از آن جمله است.

واعظی اظهار کرد:

با هماهنگی‌هایی که سال گذشته با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشتیم قرار شد با توجه به محدودیت‌های مالی این بنیاد، از مبلغی که برای وام وجوه اداره شده برای آی سی تی داریم، یک سهمیه در نظر بگیریم تا کسانی که مورد تایید بنیاد قرار می‌گیرند به ما معرفی می‌شوند تا به آنها وامی با بهره کم تعلق گیرد.

وی ادامه داد:

از سال گذشته تاکنون حدود پنج میلیارد تومان به شرکت‌های مختلف معرفی شده‌ اختصاص یافته و امروز هم در غرفه‌هایی که حضور یافتیم اعلام کردیم این کار ادامه پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اولویت ما در دولت افزایش تولیدات و محصولات داخل است و این که در بازارهای بین المللی حضور فعال داشته باشیم، افزود که این محصولات در ارتباط با پلت‌فرم‌های مختلف، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها هستند. براین اساس باید باید جوانان با استعداد را که فارغ التحصیل می‌شوند و از لحاظ فنی، آموزشی و مالی نیازمند هستند حمایت کنیم.

وی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های فنی، بیان کرد:

با توجه به این که افراد بازی‌ساز خودشان نمی‌توانند آزمایشگاه‌ها و تجهیزات مختلف خود را داشته باشند هماهنگی‌هایی با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شده است تا این امکانات در اختیار آنها قرار گیرد. همچنین خود بنیاد هماهنگی‌هایی برای ایجاد این امکانات انجام داده است. کار دیگری که انجام شده این است که شرکت‌های دانش بنیان نرم افزارهایی را به وجود آورده‌اند که گروه‌های جوان لازم نیست تمامی امکانات را از ابتدا تا انتها به تنهایی فراهم کنند که به صورت برنامه‌هایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش، اظهار کرد:

ما در دانشکده پست و مخابرات خود با همکاری بنیاد ملی بازی‌ها براساس نیازهای لازم دوره‌هایی را برگزار کردیم، برخی از دانشگاه‌ها از جمله شریف، آزاد و برخی دیگر این اقدامات را شروع کرده‌اند. به نظر می‌رسد به اهمیت بازی سازی در کشور پی برده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که نگاه‌مان به مساله ساخت بازی بومی، صرف بازی سازی نیست، گفت:

بازی سازی یک کار فرهنگی و تربیتی است. اگر بازی‌ سازهای ایرانی بازی بسازند، وقتی جوانان و نوجوانان ما بازی می‌کنند برای آنها بدآموزی ندارد در صورتی که برخی از بازی‌های خارجی ممکن است خشن باشند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت بازی اظهار کرد:

باید شرایطی را ایجاد کنیم که بازی سازی برای کسانی که بازی می‌سازند فراهم باشد. از طرفی وظیفه ما در وزارت ارتباطات این است که سرعت اینترنت را بالا ببریم که در حال حاضر شاهد این هستیم که مردم می‌توانند بازی کنند از سویی دیگر کیفیت را بالا ببریم و تعرفه را نیز کاهش دهیم تا بازی کردن برای گیمرها اقتصادی باشد و کسانی که به این صنعت روی آوردند به آینده خود امیدوار باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

بخشی از صنعت بازی از جمله زیرساخت‌های آن به وزارت ارتباطات و بخشی دیگر به وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط است. تلاش ما این است که همکاری نزدیک بین ما صورت ‌گیرد. به نظر می‌رسد در حال حاضر در مقایسه با سال‌های گذشته یک رضایت نسبی حاصل شده و آنها شاهدند فضا برای فعالیت‌شان بیشتر شده است.

واعظی با اشاره به مسائل مربوط به فیلترینگ کلش اف کلنز گفت:

آن زمان وزارت ارتباطات بسیار تلاش کرد که این بازی از سر گرفته شود. ما اعتقاد نداریم که مردم به فیلترشکن روی آورند و سیاست کشور را دور بزنند بلکه اعتقاد داریم باید با آنها صادق باشیم و فرهنگ سازی کنیم. همچنین با تولید بازی‌های خوب آنها بازی‌هایی را که با سرور داخلی و با کیفیت بالا و با قیمت ارزان وجود دارند را به بازی‌ های خارجی با پرداخت بالا در اینترنت بین الملل ترجیح می‌دهند. در یک سال و نیم گذشته به ما گزارش می‌دهند که حجم استفاده مردم از ترافیک محتوای داخل با سرعت در حال افزایش است. همچنین نگرانی‌هایی که از محدود شدن ارتباطات اینترنت بین الملل با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وجود داشته رد شده است و اکنون آنها می‌دانند که شبکه ملی اطلاعات تنها تعرفه را برایشان کاهش داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا بازی‌های ایرانی برای عرضه در عرصه بین‌الملل نیاز به سرور خارجی دارند، گفت:

شرایط ما با خارج به گونه‌ای است که بازی های ما می‌توانند در سرور ایرانی باشد و با کیفیت خوب در کشورهای دیگر عرضه شود. نمونه‌اش، بازی شوفر است که در ۷۷ کشور عرضه شده و مشکلی ندارد. ما می‌خواهیم همین الگو را برای سایر بازی‌های ایرانی برای عرضه در خارج از کشور پیاده کنیم. عرضه بازی‌های ایرانی در بازار بین‌الملل هم از نظر ذائقه و هم بهبود تکنیک اهمیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها