در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش مهر، مجید قدمی افزود: هماکنون 130 هزار دانشآموز با نیازهای ویژه داریم.
رئیس سازمان مدارس استثنایی بیان کرد: دانشآموزان آسیبدیده بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی را به آموزش عادی هدایت میکنیم. معلم رابط برای آنان پیشبینی کردهایم و برای معلمی که دانشآموز را میپذیرد امتیازهایی در نظر گرفتهایم.
قدمی تصریح کرد: اگر به سمت جداسازی برویم به تفاوتها تاکید میکنیم و باید مشترکسازی کنیم. سیستم گلخانهای ما باید کم شود.
وی تصریح کرد: 73 هزار دانشآموز در مدارس خاص تحصیل میکنند. بچههای کمتوان ذهنی ما 30 نمره هوشی کمتر دارند. محتوای آموزشی آنان تفاوت دارد. نمیتوان به مدارس عادی فرستاد. در صورتی که معلم متخصصتر شده و تراکم کلاسهای درس کم شود، شاید این موضوع امکانپذیر شود.
قدمی اظهار کرد: آزمونهای استعداد درخشانی که برگزار میشود تعداد 200 هزار دانشآموز معدل 20 متقاضی دارد. 6000 نفر انتخاب میکنیم و به دانشآموزانی که پذیرفته نمیشوند ضربه روحی میزنیم. با در نظر گرفتن معیارهایی در طول سالهای مختلف و سپس برگزاری آزمون استاندارد هوشی میتوانیم دانشآموز تیزهوش را تشخیص دهیم.
وی تاکید کرد: باید با تغییر در بینش مسئولان، خانوادهها، مدیران مدارس عادی و استثنایی از تفکیک دانشآموزان جلوگیری کرد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم