صادرات بیش از 3 میلیون دلار صنایع دستی از کرمانشاه

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از صادرات بیش از 3 میلیون دلار صنایع دستی از استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۹۵

به گزارش مهر،پروانه حیدری در خصوص مصوبه مجلس مبنی بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: این موضوع چندی پیش در مجلس مصوب شد و هم‌اکنون چگونگی اجرای آن باقی مانده است.

وی تصریح کرد: حدود 3 سال است که بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قطع شده است و هنرمندانی که از قبل تحت پوشش قرار نگرفته‌اند طی این مدت موفق به این موضوع نشدند.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: پس از اجرای این قانون مبلغی را دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و مبلغی را نیز قطعا خود صنعتگران خواهند پرداخت اما این مبلغ ناچیز بوده و خود صنعتگران راضی هستند.

وی در خصوص برقراری بیمه کسانی که طی سه سال گذشته به هر دلیلی چون عدم پرداخت به موقع حق بیمه، بیمه‌شان قطع شده نیز گفت: به احتمال زیاد بیمه آنها مجددا برقرار شود اما ما در انتظار چگونگی اجرای آن هستیم.

وی در خصوص تعداد هنرمندان صنایع دستی استان گفت: طی آخرین آمار ما - که مربوط به 4 ماه پیش بوده- حدود 8 هزار هنرمند صنایع دستی در استان وجود دارد.

حیدری میزان صادرات صنایع دستی استان از ابتدای سال تا کنون را بیش از 3 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال 95 نیز حدود 18 میلیارد دلار صادرات در این زمینه داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها