یک منبع آگاه برزیلی گفت، دادستانی کل برزیل طی روزهای آینده اتهام‌های جدیدی را در زمینه فساد به میشل تمر، رئیس‌جمهور این کشور وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴۴

به گزارش رویترز، این منبع آگاه گفته دادستان کل به جای آن که اتهامات را یکباره وارد کند، قصد دارد اتهام‌ها را به صورت موردی مطرح کند که این راهبردی به منظور تضعیف جایگاه میشل تمر است.

رودریگو جانوت، دادستان کل برزیل طی روزهای آینده علیه تمر اقامه دعوی می‌کند. رئیس‌جمهور برزیل این بار با اتهام اخاذی و ممانعت از اجرای عدالت روبه‌روست.تمر بارها هرگونه اتهامی علیه خود را رد کرده است. تحقیقات درباره اتهامات وارد شده به تمر باعث شده است تا او نتواند اصلاحات اقتصادی خود را در کنگره به پیش ببرد.تعدادی از قانونگذاران کلیدی در کنگره برزیل، به شرط محفوظ ماندن نامشان، به رویترز گفتند اگر قرار باشد درباره طرح بررسی تحقیقات از رئیس‌جمهور رای بدهند، کار روی اصلاحات پیشنهادی قانون کار را متوقف می‌کنند و تا زمانی که قانون کار اصلاح نشود، اصلاح قانون بازنشستگی را هم شروع نخواهند کرد.

مطابق قوانین برزیل، طرح هرگونه اتهام علیه رئیس‌جمهور باید به تصویب دوسوم اعضای مجلس سفلای کنگره برسد تا دیوان عالی این کشور بتواند وی را محاکمه کند. اما قانونگذاران حامی تمر می‌گویند 250 تا 300 نفر از اعضای مجلس سفلی آماده هستند مانع اقامه دعوی علیه رئیس‌جمهور شوند. مجلس سفلی 5013 کرسی دارد. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها