با تدارک 2 انفجار تروریستی با 250 شهید و مجروح صورت گرفت

هم‌پیوندی داعش و صهیونیسم در پاکستان

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی شهر شیعه‌نشین «پاراچنار» در شمال غرب پاکستان در آستانه فرا رسیدن عید فطر و همزمان با روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی‌های گسترده و با شکوه در شهرهای مختلف سراسر پاکستان،توسط تروریست‌ها به خاک و خون کشیده شدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴۰

گزارش رسانه‌های پاکستان حکایت از آن دارد که شمار شهدای دو انفجار تروریستی روز گذشته در شهر پاراچنار در شمال‌غرب این کشور، به بیش از 50 نفر افزایش یافته و 200 نفر نیز در این انفجارها مجروح شده‌اند.

منابع محلی در پاراچنار مرکز منطقه قبیله‌ای کرَم اِیجنسی در شمال غرب پاکستان به خبرنگار ایرنا گفتند که دو انفجار، زمانی رخ داد که راهپیمایی روز قدس درحال پایان یافتن بود و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در حال رفتن به بازار محلی نزدیک به محل برگزاری راهپیمایی برای خرید افطار بودند. منابع یاد شده اعلام کردند دو انفجار به فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر رخ داد و انفجار دوم زمانی رخ داد که مردم برای کمک به مجروحان انفجار اول در آن محل ازدحام کرده بودند. با توجه به این‌که تعداد زیادی از مردم درحال بازگشت از راهپیمایی به سمت بازار بودند، تروریست‌ها فرصت را مغتنم یافتند و از این فرصت برای اجرای اهداف شوم خود استفاده کردند.

مردم روزه‌دار سراسر پاکستان در راهپیمایی‌های با شکوه روز قدس در روز گذشته، آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی را مسئول اصلی ناامنی‌ها و ناآرامی‌های جاری در منطقه و ناآرامی‌ها و ناامنی‌های جاری در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان دانستند.در پنجم اردیبهشت امسال نیز انفجار تروریستی در حومه شهر پاراچنار، دست کم ده کشته برجای گذاشت که برخی قربانیان این حادثه تروریستی کودکان بودند. در روز 11 فروردین نیز انفجار تروریستی در شهر پاراچنار حدود 30 کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. صبح روز گذشته همچنین در انفجاری انتحاری مقابل ساختمان پلیس کویته، دست‌کم 13 نفر از جمله هفت پلیس کشته و حدود 20 نفر مجروح شدند.

گروه تروریستی تکفیری ـ صهیونیستی داعش مسئولیت عملیات‌های تروریستی در روز قدس در پاکستان را پذیرفت و عکس عامل انتحاری انفجار کویته را منتشر کرد. به گزارش دیلی پاکستان و به نقل از پلیس، نام عامل انتحاری داعش ابوعثمان خراسانی است. پلیس نیز اعلام کرد انفجار پاراچنار و کویته هر دو کار گروه داعش است که بتازگی فعالیت خود را در پاکستان گسترش داده است. داعش پاکستان در سال 2014 بنیان نهاده شد و بعد از مطرح شدن نظریه تشکیل ولایت خراسان به افغانستان نیز نفوذ پیدا کرد.

گفتنی است گروه‌های مختلف از جمله لشکر‌ جهنگوی، جند‌الله و تحریک طالبان پاکستان بعد از بیعت با ابوبکر بغدادی برای تشکیل ولایت خراسان که پاکستان و افغانستان را شامل می‌شود تلاش کردند. سازمان مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند هشدار داد این ایالت و بقیه مناطق پاکستان ظرفیت مناسبی برای جذب نیرو برای داعش دارند و اگر قرار باشد این گروه ولایت خراسان را تشکیل دهد باید در این زمینه هوشیار بود. براساس این گزارش، مبارزه با داعش یک چالش بزرگ برای امنیت پاکستان خواهد بود و نیروهای امنیتی این کشور باید از هم‌اکنون به فکر دفع این خطر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها