مامور قلابی که در جریان سرقت، مرد دلارفروش را با شلیک پنج گلوله از پای درآورده بود، بازداشت شد. او در جریان تحقیقات علاوه بر این جنایت، اعترف کرد از دو دلارفروش دیگر نیز با تهدید سلاح سرقت کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۱۹

به گزارش جام‌جم، ساعت 9 و 15 دقیقه ششمین روز فروردین امسال مردی با کلانتری 129 جامی تهران تماس گرفت و از شلیک فردی به راننده پرایدی در خیابان خارک خبر داد. زمانی که ماموران در آنجا حاضر شدند متوجه شدند راننده زخمی درون خودرو افتاده است. تحقیقات محلی نشان می‌داد، مردی جوان راننده پراید را مجروح کرده و با تهدید عابران از محل متواری شده است.

ماموران کلانتری تا پیش از آمدن امدادگران اورژانس به تحقیق از مرد میانسال که از ناحیه شکم و سینه هدف شلیک پنج‌گلوله قرار گرفته بود، پرداختند که معلوم شد او علیرضا نام دارد و دلار فروش است.

ماموران به تحقیق از دلارفروش زخمی پرداختند که وی به افسر تحقیق گفت:در محدوده میدان فردوسی و چهارراه استانبول دلار و ارز خرید و فروش می‌کنم.

روز حادثه در حاشیه خیابان فردوسی ایستاده بودم که یک دستگاه پراید مقابلم توقف کرد. راننده خود را پلیس معرفی کرد. او دستبند و بی‌سیم داشت و از من خواست سوار خودرویش شوم تا دلارهایم را ببیند. سوار شدم و او حرکت کرد. از او خواستم کارتش را نشان دهد که خودداری کرد. بعد هم سلاحی را از زیر لباسش بیرون آورد و به سمتم کشید که مطمئن شدم دزد است. او قصد سرقت پول و دلارهایم را داشت. او یک تیر به من شلیک کرد. مقاومت کردم و سلاحش به زیر صندلی افتاد. بعد سلاح دیگری را درآورد و تیرهایی به من شلیک کرد. در همان حال فرمان را چرخاندم که خودرو منحرف شد و تصادف کرد.

با گذشت ده روز از این ماجرا ماموران از طریق مسئولان بیمارستان متوجه شدند مرد دلار فروش تسلیم مرگ شده است.

با مرگ او روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد و ادامه تحقیقات در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

جست‌وجوهای پلیس برای دستگیری قاتل دلارفروش ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد، دو سرقت به شیوه‌ای مشابه در روزهای پایانی اسفند سال گذشته رخ داده که سارق همان قاتل تحت‌تعقیب بود. با ردیابی پراید به‌جامانده در محل تیراندازی، هویت متهم فراری به نام حمیدرضا به دست آمد. زمانی که تصویر این متهم به دو دلارفروش دیگر نشان داده شد آنها او را به عنوان سارق مامورنما، شناسایی کردند.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند او در کرج زندگی می‌ کند. برای بازداشت او به آنجا اعزام شدند که معلوم شد وی متواری شده است.

با فرار متهم، جست‌وجوی شبانه‌روزی پلیس برای یافتن او ادامه داشت تا این‌که سرانجام آخرین مخفیگاه او در شهر محمدیه قزوین شناسایی شد. ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با هماهنگی قضایی، ظهر روز 27 خرداد امسال و با گذشت بیش از دو ماه از این جنایت به آنجا اعزام شدند. خانه موردنظر را زیرنظر گرفتند تا این‌که هنگام عصر وارد مخفیگاه وی شدند. متهم با دیدن پلیس قصد تیراندازی داشت که ماموران او را خلع سلاح کردند و به فرارش پایان دادند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: حمیدرضا در تحقیقات به جعل عنوان پلیس و سرقت با این عنوان از سه دلارفروش ـ که منجر به قتل یکی از آنها شده بود ـ اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها