اگر در هر جایی پدرها بتوانند با پارتی بازی و ایجاد ارتباط زمینه رشد و بالا رفتن فرزندان خود را فراهم کنند، در دنیای فوتبال حرفه‌ای امروز تنها توانایی و استعداد خود فرزندان است که می‌تواند ضامن موفقیت آینده آنها باشد. در حقیقت داشتن پدران فوتبالیست سرشناس می‌تواند برای فرزندان عاملی فراتر از یک کمک باشد، اما بار اصلی این مسئولیت روی دوش خود بازیکنان جوان است. در حال حاضر ستاره‌‌های جوانی در دنیال فوتبال وجود دارند که شناسنامه اصلی آنها پدران سرشناس‌شان است و بسیاری امیدوارند آنها روزی بتوانند افتخارات گذشته را تکرار کنند.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۳۷

1ـ یکی از این ستاره‌های جوان انزو زیدان، بزرگ‌ترین پسر سرمربی رئال مادرید است. انزو که تمام دوران فوتبالی خود را در رده‌های مختلف سنی رئال گذارنده، سال گذشته توانست به تیم اصلی نیز راه یابد و در یکی از مسابقات جام حذفی حضور داشته باشد. اگرچه او تا رسیدن به جایگاه پدر خود راه زیادی در پیش‌ دارد، اما بی شک راهنمایی‌های زیدان بزرگ می‌تواند به او در این مسیر کمک کند.

2 ـ لیلیان تورام، مدافع سابق باشگاه‌های یوونتوس و بارسلونا یکی از سرشناس‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال فرانسه است. این روزها پسرش مارکوس تورام نیز امیدوار است چنین کارنامه‌ای از خود بر جای بگذارد. مارکوس 19 ساله برخلاف پدرش در پست مهاجم بازی می‌کند و طی دو سال اخیر 43 بازی در لیگ دسته دوم فرانسه انجام داده است. او در تمام رده‌های سنی تیم ملی فرانسه نیز حضور داشته است.

3 ـ پاتریک کلایورت را می‌توان یکی از اسطوره‌های بی بدیل باشگاه آژاکس هلند دانست. او هفت قهرمانی با این تیم به دست آورد که مهم‌ترین آن قهرمانی اروپا در سال 1995 بود و 50 گل برای این باشگاه به ثمر رساند. این روزها جاستین، پسر 18 ساله کلایورت نیز در حال محکم کردن پای خود در آژاکس است و به جایگاه ثابتی نیز در تیم ملی جوانان این کشور رسیده است.

4ـ دیه‌گو سیمئونه را می‌توان این روزها یکی از بهترین مربیان فوتبال دنیا دانست. به عقیده کارشناسان جیووانی پسر 21 ساله سیمئونه می‌تواند در سال‌های آتی یکی از مهاجمان سرشناس دنیای فوتبال باشد. او که دوران فوتبالی خود را از باشگاه ریور پلاته آغاز کرد، تابستان سال گذشته به کالچو آمد و عضو باشگاه ایتالیایی جنووا شد. او طی 31 بازی توانسته 12 گل برای باشگاه خود به ثمر برساند. او در تیم ملی جوانان آرژانتین نیز عملکرد موفقی داشته و بسیاری امیدوارند او بتواند موفقیت‌های پدرش را در رده ملی و باشگاهی تکرار کند.

5ـ گئورگی هاجی جزو بازیکنان سرشناسی در دنیای فوتبال بود که برای هر دو باشگاه رئال و بارسا بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد. حالا یانیس هاجی پسر 18 ساله او به واسطه توانایی‌های بالایش در بازی‌‌سازی موجب شده بسیاری او را نمونه واقعی پدرش بدانند. او که یکی از استعدادهای ناب اروپا به حساب می‌آید، سال گذشته با باشگاه فیورنتینا قرارداد امضا کرد. او که عضو تیم ملی جوانان رومانی است، یکی از نامزدهای کسب جایزه پسر طلایی اروپا در سال 2017 است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها