مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: این سازمان سال گذشته بیش از 120 هزار موقعیت اهدای خون را ایجاد کرده که در مقایسه با سال 94 شاهد افزایش 7 درصدی آن هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۶۴

به گزارش جام جم عبدالحسین قاسم‌زاده با اشاره به این‌که سازمان انتقال خون خوزستان سال گذشته بیش از 120 هزار موقعیت اهدای خون را ایجاد کرده که در مقایسه با سال 94 شاهد افزایش 7 درصدی آن هستیم، اظهار داشت:سال گذشته 270 هزار واحد فرآورده و 40 هزار واحد پلاسمایی برای تبدیل شدن به پایه‌ها با سرم انسانی داشتیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع خون‌گیری خوزستان با محوریت مرکز امانیه اهواز در بخش زیرساخت‌ها و توسعه سازمان در اوایل امسال، خاطرنشان کرد: نخستین مزیت این مرکز امکان انتخاب در نوع اهدای محصول نظیر پلاکت، خون و یا غیرخون است همچنین در این مراکز کیفیت و توان تولید نیز بالا می‌رود و پلاکت‌های تولیدی از طریق ماشین 5 برابر بیشتر از نوع دستی است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان با بیان این‌که نگه‌داریی خون از نظر زمانی محدود و زمان محصولاتی مانند گلبول‌های قرمز یک ماه، پلاسما به مدت یک سال و پلاکت نیز 3 روز است، گفت: کلیه گروه‌های خونی همیشه موردنیاز است اما گروه‌های خونی منفی نسبت و تعداد دفعات اعلام نیاز آنها بیشتر است.

وی از تامین 100 درصدی خون‌های مورد نیاز بیمارستان‌‎های استان خبرداد و عنوان کرد: خوزستان خونی به استان‌های دیگر اهدا نکرده اما پلاسما نیز تاکنون ارسال شده است؛ این سازمان باتوجه به برنامه‌ریزی و نوع ذخیره‌سازی آمادگی دارد که 100 درصد خون مورد نیاز گروه‌های مختلف را در صورت بروز هر نوع حادثه در لحظه تولید و تامین کند.

وی تامین خون به اندازه کافی و تضمین سلامت خون تولیدی را از کارهای اساسی سازمان انتقال خون خوزستان دانست و گفت: خون اهدایی دو نوبت و از ابتدایی ورود مراجعه کننده تا ارسال آن به بیمارستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها