سیدجلال: از جام جهانی برزیل برای روسیه برنامه‌ریزی شد

از شانس‌های قهرمانی در آسیا هستیم

سیدجلال حسینی در 35 سالگی، به افتخارات بزرگی رسیده است. او امسال موفق شد با پرسپولیس جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد و سپس با تیم ملی به جام جهانی روسیه برسد. یکی از آرزوهای بزرگ سید‌جلال این است که قبل از پایان فوتبالش، با پرسپولیس هم قهرمان آسیا شود. فعلا سن فقط برای سید‌جلال یک عدد است و او در 35 سالگی، همچنان جزو خوب‌های فوتبال ایران است.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۳۸

***

سید ! سال 96 می‌تواند سالی به یادماندنی برایت باشد. اول قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر، بعد صعود به جام جهانی و در آینده هم شاید قهرمانی با پرسپولیس در آسیا...

ان‌شاءالله. خدا کند این اتفاق بیفتد و سال 96 برای ما سال خیلی خوبی باشد. البته قهرمانی در آسیا واقعا سخت ولی شدنی است. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم به این هدف برسیم. پرسپولیس مهره‌های خوبی دارد و از شانس‌های قهرمانی در آسیاست و ان‌شاء‌الله این اتفاق بیفتد.

چند روز از بازی با ازبکستان که بازی صعود ما بود، می‌گذرد. حرفی مانده درباره آن مسابقه بزنی؟

بازی ازبکستان، یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های ما بود که می‌دانستیم اگر در آن برنده شویم، به جام جهانی صعود می‌کنیم. خدا را شکر که پیش مردم ایران شرمنده نشدیم و توانستیم این بازی مهم را ببریم و البته در ورزشگاه،‌ خیلی از دوستانمان را ببینیم. (خنده) این برای دومین بار متوالی بود که صعود می‌کردیم و برای همین، واقعا لذت بیشتری برایمان داشت.

بعضی‌ها می‌گویند صعودمان ساده و راحت بود. این حرف را قبول داری؟

این که ما دو هفته قبل از پایان مقدماتی صعود کرده‌ایم، به این معنا نیست که کار راحتی داشتیم. ما با اقتدار بازی کردیم که توانستیم بالا برویم. همین حالا کره جنوبی که سال‌های سال است،‌ برنامه‌ریزی می‌کند و چند برابر ما هزینه کرده و امکانات دارد، کارش به اما و اگر کشیده است. پس ما با اقتدار عمل کردیم که توانستیم زودتر به جام جهانی صعود کنیم و اصلا بحث این نیست که گروه ساده‌ای داشتیم. کره، ازبکستان، چین، قطر و سوریه تیم‌های قدرتمندی هستند. شما دیدید که سوریه چطور ما و کره را متوقف کرد و چین را برد یا همین قطر موفق شد، کره جنوبی را شکست دهد.

صعود دبل ایران هم واقعا کار بزرگی بود.

این کار فقط و فقط با برنامه‌ریزی درست و منظم انجام شد. امیدوارم از این به بعد دیگر تیم ملی اذیت نشود. برنامه‌ریزی برای صعود به روسیه، از همان جام جهانی برزیل شروع شد. کی‌روش و کادر فنی برنامه‌ریزی را آغاز کردند و دیدید که تغییرات در تیم ملی کم‌کم شروع شد و حالا دوباره تیم قدرتمندی ساخته شده است. انصافا در این راه خیلی اذیت شدیم.

البته هر وقت شرایط سخت‌تری داشتید، نتایج بهتری گرفتید.

بله، هر وقت ما را اذیت کردند، همدلی در تیم بیشتر شد. فضای تمرینات این قدر شاد و خوب بود که توانستیم پیشرفت بیشتری کنیم. واقعا خدا را شکر می‌کنیم،‌ به خاطر این اتفاقی که افتاد. شاید خیلی‌ها بعد از جام ملت‌های استرالیا باور نمی‌کردند تیم ملی به جام جهانی برود. ما خیلی تغییرات داشتیم و می‌گفتند این تیم موفق نمی‌شود،‌ ولی دیدید با یک برنامه‌ریزی اصولی و درست و تلاش همه اعضای تیم ملی، توانستیم چه نتایج خوبی به دست بیاوریم و این طور به جام جهانی صعود کنیم.

حالا بازی با کره جنوبی و سوریه تشریفاتی خواهد بود؟

به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. می‌خواهیم تا روز آخر با قدرت بازی کنیم. نمی‌خواهیم آمارمان خراب شود. دوست داریم اقتدارمان حفظ شود. به همین خاطر، تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا در این دو بازی هم نتایج خوبی بگیریم. هم کره جنوبی قدرتمند است و هم سوریه. هر دو تیم شانس صعود دارند و به همین دلیل با تمام توان مقابل ما ظاهر می‌شوند.

بازی با کره جنوبی که حیثیتی است.

ما اصلا از این نگاه‌ها به بازی نداریم و فقط می‌خواهیم در هر مسابقه به زمین برویم و سه امتیاز به دست بیاوریم. قطعا می‌خواهیم در کره این تیم را شکست دهیم و روز آخر هم اصلا دوست نداریم در ورزشگاه آزادی به سوریه ببازیم. با تمام توان در هر دو مسابقه حاضر می‌شویم و ان‌شاء‌الله نتایجی به دست بیاوریم که دل مردم را شاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها