196 نماینده دمکرات کنگره علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دادگاه فدرال اقامه دعوی کردند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۲۷
اقامه دعوی 196 نماینده کنگره علیه دونالد ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی 'هیل' باانتشاراین خبرنوشت: این تعداد از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا درباره این اقدام گفته اند که رئیس جمهوری آمریکا بند مربوط به درآمد، مندرج در قانون اساسی این کشور با دریافت وجوه مالی خارجی از طریق شبکه های تجاری 'ترامپ' بدون تصویب کنگره، نقض کرده است.

این خبرنخستین بار توسط نشریه آمریکایی 'واشنگتن پست' اوایل روز چهارشنبه (امروز) اعلام شد، مبنی براینکه 196نماینده کنگره آمریکا به این شکایت ملحق شدند.

هیل نوشت: این بیشترین تعداد امضای نمایندگان کنگره در شکایت علیه شخص رئیس جمهوری به شمار می رود.

بنابراین گزارش سناتور دمکرات 'ریچارد بلومنتال' از ایالت 'کنتیکت ' روز گذشته (سه شنبه) مسولیت ارائه این دعوی به دادگاه را از سوی دیگر نمانیدگان برعهده داشته و از پیوستن سایرنمایندگان جمهوریخواه به این دادخواست استقبال کرد.

درهمین حال 'جان کانیرز' نماینده دمکرات از ایالت میشیگان نیز درباره این اقامه دعوی به خبرگزاری رویترز گفت: ترامپ حداقل در 25 کشور مرتکب 'تضاد منافع' شده که به نظر می رسد از موقعیت رئیس جمهور بودن خود نهایت سود را برده است.

هیل درادامه نوشت:دادخواست 37 صفحه ای این تعداد از نمایندگان کنگره یک روز پس از اقامه دعوی دو داستان کل 'واشنگتن دی.سی' و ایالت 'مریلند' صورت می گیرد که خواستار ارائه اسناد مالیاتی ترامپ درخصوص پرداخت های صورت گرفته از برخی کشورهای خارجی به 'هتل بین المللی ترامپ' واقع در واشنگتن دی.سی که در نزدیکی کاخ سفید است، شده اند.

این دو دادستان کل، شخص رئیس جمهوری را با دریافت چنین وجوهی آنهم درزمانی که وی رسما به این سمت برگزیده شده بود، به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کردند .

کارشناسان، اقامه دعوی دو دادستان کل دراین زمینه را گشودن جبهه ای جدید علیه شخص رئیس جمهوری آمریکا دانستند که هم اکنون با اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهور 2016 و ارتباط برخی از نزدیکان و اطرافیان وی با طرف روس ها دست به گریبان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها