jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۰۴۱۴۸۶   ۲۴ خرداد ۱۳۹۶  |  ۱۱:۰۲

مدیرعامل شرکت حمل فله‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت پوشش بیمه ای بین‌المللی برای کشتی‌های ایرانی وجود ندارد.

چتر بیمه‌های بین المللی بر سر کشتی‌های ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر غنجی با اشاره به اینکه کشتی های ایرانی از پوشش کامل بیمه های بین المللی برخوردار هستند، افزود: بیمه در توسعه حمل و نقل دریایی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ناوگان مجهز کانتینری و فله ای در دوران جنگ و تحریم همیشه در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت حمل فله ای کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ارزان ترین حمل و نقل در جهان است، گفت: در حال حاضر افزون بر ۹۰ درصد حمل و نقل کالای دنیا از طریق دریا انجام می شود.

وی همچنین «ارزانی» و «امنیت» را دو ویژگی مهم حمل و نقل دریایی برشمرد و افزود: در کنار این دو مولفه می توان صرفه اقتصادی، شغل آفرینی، پویایی چرخ صنعت داخلی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و غیره را به مزیت های این صنعت افزود.

غنجی در ادامه سهم حمل ونقل دریایی را در تجارت بین المللی افزون بر ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: حمل ونقل دریایی نسبت به سیستم های حمل ونقل زمینی وهوایی ارزان تر است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی است، گفت: آثار اقتصادی حمل و نقل را می توان در رابطه با همه فعالیت های اقتصادی مثل صنایع کشاورزی، خدمات و ... برشمرد.

مدیرعامل شرکت حمل فله ای کشتیرانی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نخستین محموله صادراتی گندم ایران به حجم بیش از ۳۰ هزار تن به عمان اشاره کرد و افزود: این محموله پس از بارگیری در بندر امام با ناوگان شرکت حمل فله کشتیرانی به این کشور ارسال شد.

وی یادآور شد: شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر گندم آمادگی کامل برای حمل تمام محصولات صادراتی کشور از طریق دریا را دارد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر