صادرات محموله بیش از 34 هزار تنی قیر از بندر امام (ره)

تحریم کشتیرانی ایران شکسته شد

با بارگیری و آغاز صادرات محموله بیش از 34 هزار تنی قیر در بندر امام خمینی (ره) در روز شنبه تحریم کشتیرانی ایران در برهه پسابرجام شکسته شد.
کد خبر: ۹۹۵۵۴۰
تحریم کشتیرانی ایران شکسته شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بارگیری محموله قیر در کشتی پالانکا ماپوتو یکی از هفت کشتی بزرگ جهان که در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته بود روز شنبه به پایان رسید تا این محموله به مالزی صادر شود.

این محموله 35 هزار تنی قیر بزرگترین محموله صادرات قیر در جنوب غرب کشور به ارزش 300 میلیارد ریالی به کشور مالزی فروخته شده است.

بارگیری این محموله که از شرکت نفت پاسارگاد آبادان خریداری شده، هشت روز به طول انجامید.

شرکت نفت پاسارگاد با این حجم صادرات به ‌عنوان بزرگ‌ ترین صادر کننده و حمل یکپارچه قیر در منطقه شده که می ‌تواند بارگیری کشتی ‌های غول‌ پیکر را به‌ صورت یکپارچه و در مدت زمانی کمتر از استاندارد بین ‌المللی انجام دهد.

بندر خلیج فارس بخشی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با کاربری عمدتا نفتی و فرآورده های آن است که دهانه ورودی آن به عرض مفید 100 متر می باشد و شناورهایی با ظرفیت حداکثر 12 هزار تن می توانند در حوضچه آن تردد کنند.

این بندر با اولویت جذب شرکت های سرمایه گذار که با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از امکان سوخت رسانی، صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و پتروشیمی به کشورهای همسایه ایجاد شده و از سال 83 مورد استفاده قرارگرفته است.

بندر خلیج فارس از 320هکتار وسعت و مخازنی به ظرفیت 330 هزار متر مکعب بهره مند است که 9 پست اسکله به طول بیش از 1200 متر به عمق متوسط 7.5 متر در آن مستقر است.

در پسکرانه این بندر، زمین هایی به وسعت بیش از 40 هکتار به منظور ایجاد مخازنی با حجم افزون بر یک میلیون و 500 هزار متر مکعب و احداث یک پالایشگاه کوچک در حال آماده سازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها