پس از 41 روز بیش از 1800 اسیر فلسطینی اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآوردند. این اتفاق پس از آن رخ داد که زندانیان فلسطینی گفتند توافقی با مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی حاصل و مقرر شده به خواسته‌های زندانیان توجه شود. مقامات فلسطینی این اتفاق را اولین پیروزی مبارزه اسیران فلسطینی تحت عنوان «کرامت و آزادی» می‌دانند .
کد خبر: ۱۰۳۵۴۴۲

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه العهد لبنان، عیسی قراقع، رئیس هیات امور اسیران در فلسطین اشغالی و قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیر فلسطینی با اعلام این خبر گفتند، اسیران بعد از توافق کمیته اعتصاب به رهبری مروان برغوثی بعد از 20 ساعت مذاکره بین رهبران اعتصاب‌کننده و مقامات زندان‌های اسرائیلی که در زندان عسقلان انجام شد، اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآوردند. رسانه‌های صهیونیستی نیز از پایان اعتصاب غذای اسیران فلسطینی بعد از مذاکرات طولانی بین اداره زندان‌های اسرائیل و مروان برغوثی خبر دادند و نوشتند این مذاکرات بیش از 20 ساعت طول کشید. عیسی قراقع و قدوره فارس تاکید کردند، اسیران فلسطینی در مبارزه خود علیه زندان‌بان‌ها پیروز شدند.

گفته می‌شود اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران بعد از دستیابی به توافق به صورت آزمایشی اعتصاب خود را به مدت 24 ساعت به حالت تعلیق درآوردند تا مقامات زندان‌های اسرائیلی خواسته‌های آنها را اجابت کنند. قرار است جزئیات توافق منتشر شود. بخشی از این توافق شامل افزایش تعداد ملاقات‌ها برای اسیران به صورت دوبار در ماه است. روز جمعه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره مساله اسیران فلسطینی و خواسته‌هایشان تماس تلفنی برقرار کرد.

بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 41 روز پیش به منظور دستیابی به حقوق انسانی خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اعتصاب غذا کردند. اسرای فلسطینی از همان ابتدا شرایط خود را اعلام کرده بودند اما مقامات صهیونیستی از هرگونه گفت‌وگو با اسرا خودداری می‌کردند. آنها بر عکس تدابیر سرکوبگرانه شدیدتری را در حق اسرا آغاز کردند و تعدادی از رهبران شان را به زندان‌های انفرادی فرستادند. ادامه اعتصاب غذا وضعیت سلامتی تعدادی از زندانیان را به مخاطره انداخت به گونه‌ای که تعدادی از اسرای اعتصاب‌کننده راهی بیمارستان شدند. مقامات صهیونیستی ابتدا گفته بودند به هیچ وجه حاضر به گفت‌وگو با مروان البرغوثی، رهبر اعتصاب‌کنندگان نیستند اما در نهایت آنها ناگزیر شدند با او گفت‌وگو کرده و به توافق برسند . با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اسرای فلسطینی تهدید کرده بودند در طول ماه رمضان روزه خواهند گرفت. به این معنا که از خوردن آب و نمک نیز در طول روز امتناع خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها