درحالی ‌که واکنش‌های بین‌المللی به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه دارد، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به این پیروزی، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به تکرار ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه تهران پرداخت.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸۸

تیلرسون در بیانیه خود با تکرار این ادعا که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند، آورده است: آنچه ما امیدواریم این است که روحانی اکنون یک دوره جدید دارد و باید از آن برای برچیدن شبکه تروریسم ایران و پایان دادن به تامین مالی شبکه‌های تروریستی استفاده کند.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور روحانی آزمایش‌های موشکی بالستیک را در ایران متوقف کند.

او در نشست ریاض ادعاهای ضدایرانی خود را تکرار کرد و درخصوص برجام گفت: به دقت در حال هماهنگی [با عربستان] هستیم تا به دیدی مشترک در مورد برجام برسیم و از آن برای مهار تمایلات هسته‌ای ایران استفاده کنیم.

به گزارش نسیم، تیلرسون ادامه داد: درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس با همتای ایرانی خود ندارم، ولی به احتمال قوی در زمان مناسب با هم صحبت خواهیم کرد.

رکس تیلرسون در توضیح علت انتخاب عربستان به عنوان نقطه محوری در مسیر اتحاد علیه ایران گفت: عربستان نقش برجسته‌ای در رهبری کشورهایی دارد که با ما درخصوص مبارزه با تروریسم هم‌نظرند.

در واکنش به این ادعاها، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سیاست‌ها و اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران در یک روند تعریف شده مشخص درحال انجام است و هیچ عاملی مانع این‌کار به حساب نمی‌آید. به گزارش ایسنا، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: تنها راه صلح و آرامش منطقه، خروج آمریکایی‌ها و دست کشیدن رژیم‌های وابسته و مرتجع منطقه از عملیات‌های تجاوزکارانه و تروریستی علیه کشورهای مستقل است.

جزایری یادآور شد: در شرایط امروز جهانی و منطقه و با توجه به وجود دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، تداوم و سرعت‌دهی و عمق‌بخشی به اهداف دفاعی، از جمله سیستم‌های دفاعی موشکی از اولویت‌های کشورمان محسوب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها