در حالی که آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره‌شمالی، همچنان از تهدید و تحریم‌ اقتصادی سخن می‌گوید، منابع خبری پیونگ‌یانگ روز گذشته مشخصات تازه‌ای از این موشک را اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی، این یک موشک بالستیک استراتژیک میان‌برد زمین به زمین موسوم به هواسونگ- 12 بود که قابلیت تبدیل به موشک دوربرد را دارد. کره‌شمالی در ادامه اعلام کرد، هدف آزمایش موشکی روز یکشنبه این کشور، آمادگی برای حمل کلاهک هسته‌ای در مقیاس بزرگ است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۲۳

به گزارش این پایگاه خبری، کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، شخصا بر این آزمایش نظارت و از مسئولان تحقیقات موشکی در این کشور تقدیر کرد. طبق این گزارش، این موشک پس از صعود به ارتفاع 2111 و نیم کیلومتر و طی مسافت 787 کیلومتر در دریای ژاپن سقوط کرد. کارشناسان بیشترین برد این موشک را دست‌کم 4500 کیلومتر اعلام کرده‌اند. یک متخصص مهندسی هوافضا می‌گوید، این موشک می‌تواند پایگاه آمریکا در گوام در اقیانوس آرام را هدف قرار دهد. وی افزود: این آزمایش احتمالا از پیشرفت قابل‌توجه پیونگ‌یانگ در ساخت یک موشک‌ بالستیک بین‌قاره‌ای حکایت می‌کند. این در حالی است که فرماندهی نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام گفته در حال ارزیابی نوع موشک شلیک‌شده توسط کره‌شمالی است، اما به نظر نمی‌رسد این موشک قاره‌پیما نبوده باشد. وزیر دفاع ژاپن گفته، ممکن است کره‌شمالی موشکی از نوع جدید شلیک کرده باشد.

از سوی دیگر، در ادامه واکنش‌های تکراری مقامات آمریکایی نسبت به آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواهان تشدید تحریم علیه این کشور آسیایی شده است. کاخ سفید با اشاره این‌که پیونگ‌یانگ برای مدت‌های مدید یک تهدید آشکار بوده، از تمام کشورها خواست، تحریم‌های شدیدتری علیه این کشور اعمال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها