در انتخابات هرکس به هر نامزدی که بپسندد رأی می‌دهد اما موضوع اصلی و مهم، حضور همه مردم در پای صندوق‌های رأی است تا نشان دهند که آماده دفاع از اسلام و نظام هستند و مصونیت کشور را حفظ خواهند کرد. (دیدار معلمان و فرهنگیان با مقام معظم رهبری، 17/2/96)
کد خبر: ۱۰۳۰۷۴۲

باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد (30/1/96، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی)

دشمنان ملت ایران همیشه سعی کرده‌اند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند؛ برنامه‌ریزی کردند که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز بدارند؛ مردم را دلسرد کنند، مردم را ناامید کنند. در طول سال‌های مختلف که ما انتخابات داشتیم ــ چه انتخابات مجلس و چه بخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری‌ــ همیشه دشمنان ما سعی کردند این انتخابات را بی‌رونق کنند؛ این به خاطر اهمیت انتخابات در کار کشور است. (بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی، 1/1/92)

حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه بر تامین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی‌‌اثر و آنان را نا‌امید خواهد کرد. (بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی، 1/1/92)

انتخابات یک عرصه ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما می‌تواند قرار بگیرد. بعضی خیال می‌کنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه اختلاف است؛ نه، می‌تواند مایه اتحاد باشد؛ می‌تواند تشجیع‌کننده بسرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان می‌دانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط می‌بخشد، ما را زنده‌دل می‌کند، روح جوانی را بر جامعه ما حاکم می‌کند. در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوییم، با هم کینه‌ورزی کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، می‌تواند وسیله سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهی است.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام،‌21/7/1386)

انتخابات مطلوب کدام است؟ انتخابات مطلوب انتخاباتی است که سالم، آزاد و طبق قانون برگزار شود؛ انتخاباتی که مردم با شور و نشاط در آن شرکت کنند؛ انتخاباتی که به عنوان وظیفه دینی، همه مردم خود را موظف به برگزاری باشکوه آن بدانند. این انتخابات می‌تواند به معنای حقیقی کلمه، مجلسی مطلوب برای کشور تدارک ببیند. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قزوین، 25/9/1382)

برای دلسوزان نظام و شخص اینجانب، در درجه اول این مهم است که انتخابات، انتخابات پررونق و پرشوری شود و آحاد عظیم مردم، شرکت در انتخابات را وظیفه خودشان بدانند. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم گیلان، 11/2/1380)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها