جلسه هماهنگی شورای نگهبان با نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۳۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این جلسه، صادق به نمایندگی از حسن روحانی، ویسی به نمایندگی از اسحاق جهانگیری، مسجدی به نمایندگی از سیدمصطفی هاشمی‌طبا، طلا به نمایندگی از سیدابراهیم رئیسی، دهقان به نمایندگی از محمدباقر قالیباف و همدانی به نمایندگی از سیدمصطفی آقا میرسلیم حضور داشتند.

سیامک ره‌پیک، عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، ریاست این جلسه را به عهده داشت. معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره جزئیات این جلسه اظهار کرد: موضوع برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری با مشخصه‌هایی که بویژه از طرف مقام معظم رهبری و مشارکت بالا، امنیت و آرامش و دقت در انتخابات مشخص شده است، نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها و نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری است.

ره‌پیک تصریح کرد: در دوره‌های اخیر در شورای نگهبان اقدام بسیار خوبی انجام شد و جلسه امروز هم پیرو همان اقدام بود.

وی افزود: ما از نامزدهای محترم درخواست کردیم که نمایندگانی را برای حضور در ستاد نظارت معرفی کنند تا مسائلی که در ستادهای انتخاباتی هر نامزد مطرح می‌شود بویژه در روز انتخابات ـ که روز بسیار مهمی است و اخبار متعددی رد و بدل می‌شود ـ پیگیری شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اظهار کرد: برخی موضوعات براحتی در تعامل با همدیگر قابل حل است و نیازی به طولانی شدن روند این مساله و مشکل وجود ندارد.

ره‌پیک ادامه داد: همچنین این کار به افزایش اعتمادسازی کمک می‌کند و حضور نمایندگان نامزدها در ستاد نظارت این امکان را به آنها می‌دهد که نحوه نظارت و فرآیندهای نظارت را در ستاد نظارت شورای نگهبان از نزدیک ملاحظه کنند بویژه در روز رأی‌گیری، امکاناتی در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد تا بتوانند ارتباط دو طرفه داشته باشند و اگر مشکلاتی به آنها منتقل شد به ما منتقل کنند و اگر ما هم مسائلی داریم در سطح کشور به آنها منتقل کنیم.

وی گفت: ان‌شاءالله این تجربه که قبلا هم صورت گرفته در این دوره هم اجرا شود و همین طور نامزدها از روند شمارش و تجمیع آرا مطلع می‌شوند. این موضوع می‌تواند هم اطمینان بخشی کند و هم نمایندگان و نامزدها، این امکان را به شکل مناسبی به دوستداران، هواداران و ستادهای خودشان منتقل کنند و این مساله در افزایش مشارکت هم تاثیر خواهد گذاشت.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درباره ابلاغ دستورالعمل نحوه شمارش آرا در روز رأی گیری عنوان کرد: در روز برگزاری انتخابات موضوعات متعددی در شعب اخذ رأی مطرح است که با همکاری و تعامل دستگاه اجرایی و نظارتی درباره جزئیات این فرآیندها تصمیم‌گیری می‌شود و به توافق می‌رسند.

ره‌پیک گفت: درباره نحوه حضور کسانی که باید به لحاظ قانونی در شعبه حضور داشته باشند، درباره نحوه احراز هویت درخصوص برگزاری دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و تا انتهای کار که بحث شمارش آراست در آنجا هم باید وحدت رویه باشد و این کار انجام شده و جزئیات کار روشن است و آنچه از جهت نظارتی مربوط به ما بوده، ابلاغ کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها