رضا غلامعلی‌پور، معاون توسعه بازار فرابورس ایران گفت: جای خالی تامین سرمایه تخصصی در حوزه نفت، گاز و انرژی احساس می‌شود و سازمان بورس از این موضوع استقبال می‌کند که تامین سرمایه‌هایی با حوزه فعالیت خاص صورت گیرد. در حال حاضر ما در ایران چند شرکت تامین سرمایه داریم که فقط یکی از آنها تامین سرمایه تخصصی صنعت است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۸۶

وی ادامه داد: آنچه در این مورد به صنعت کمک می‌کند، بحث انتشار اوراق ارزی است. صنعت بیمه می‌تواند خود پاسخگوی بازار ارزی خود باشد و مناسب‌ترین مرکز برای انتشار ارزی است. در فرابورس هم تلاش‌هایی کردیم که ازجمله آن می‌توان به طراحی انواع صکوک و اوراق مشارکت اشاره کرد. علاوه بر این صندوق‌های پروژه می‌تواند به صنعت اضافه شود. این صندوق‌ها تامین مالی بلندمدت هستند.

معاون توسعه بازار فرابورس درباره‌ واگذاری جایگاه‌های بنزین، اظهار کرد: در فرابورس، از دیدگاه بازار دارایی فکری نیز به این موضوع می‌اندیشیم. دولت همچنان تعدادی از پمپ بنزین‌ها را در اختیار دارد که شاید فروششان برای دولت راحت نباشد و در برخی جاهای حساس می‌خواهد مالکیت برای دولت باقی بماند. برخی شرکت‌ها فکر می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت پمپ بنزین‌ها استفاده کنند و خدمات اضافه‌تری بدهند. دولت می‌تواند لیسانس آن پمپ بنزین‌ها را از طریق مزایده شفاف به آنها واگذار کند و این کار می‌تواند یک تامین مالی کوچک برای پمپ بنزین‌ها داشته باشد.

غلامعلی‌پور تاکید کرد: در تصمیم‌گیری در مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی نیاز به یک تغییر است تا بتوان از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی در این صنعت استفاده کرد. در قانون بودجه سال 1396 به دولت اجازه انتشار اوراق ارزی داده شده که می‌تواند خبر خوبی باشد و با یک هماهنگی بین مجموعه صنعتی و وزارت اقتصاد بهتر است، از ظرفیت بازارهای سرمایه استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها