هر هفته اخبار مختلفی درباره بدافزارهای جدید منتشر می‌شود اما احتمالا نمی‌دانید که تعداد بد افزارهای اندرویدی که کشف می‌شوند بسیار بیشتر از این هاست.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۶۳
هر روز حدود 8400 بد افزار اندرویدی جدید کشف می‌شود

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، مطابق با گزارش جدید شرکت امنیتی G Data، هر 10 ثانیه یک بدافزار اندرویدی جدید کشف می شود و به این ترتیب می‌توان تخمین زد که در سال 2017 میلادی در مجموع شاهد تولید 3500000 فایل اندرویدی مخرب خواهیم بود. این در حالی است که در سال 2016 میلادی در مجموع 3246248 فایل مخرب اندرویدی کشف شد.

وجود حفره‌های امنیتی در سیستم عامل اندروید غیر عادی نیست و این آسیب پذیری‌ها در سایر نرم افزارها و سیستم عامل‌ها نیز دیده می‌شوند. شرکت‌های مختلفی مانند مایکروسافت، گوگل و ادوبی باید به صورت پیوسته و دست کم یک بار در ماه، بروزرسانی‌های امنیتی جدیدی را برای محصولات نرم افزاری خود منتشر کنند. مالکان گوشی‌های پیکسل و نکسوس این بروزرسانی‌های امنیتی را به صورت مستقیم از گوگل دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از مسائلی که وجود حجم زیادی از بدافزارهای نرم افزاری را خطرناک‌تر می‌کند این است که بسیاری از کاربران هم چنان از اندروید نوقا 7.0 که جدیدترین و امن ترین نسخه اندروید است، استفاده نمی‌کنند. نسخه‌های قدیمی تر اندروید ریسک خطر بیشتری دارند زیرا دیگر بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند و در زمان عرضه دارای حفره‌های نرم افزاری زیادی بودند.

در حال حاضر تنها 4.9 درصد از دستگاه‌های پشتیبان به اندروید 7.0 نوقا مجهز شده اند در حالی که 31 درصد هم چنان از اندروید 6.0 مارشمالو و 32 درصد از اندروید 5.0 لالی پاپ استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که شرکت G Data در زمینه فروش نرم افزارهای آنتی ویروس اندرویدی فعالیت می‌کند به این ترتیب طبیعی است که این شرکت در زمینه ارایه آمار کمی اغرق کند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها