سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این‌که خوب است انسان همه حرف‌هایش مستند و دقیق باشد، خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: لازم نیست انسان برای رأی آوردن، متشبث به هر حرفی شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۹۰

به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اشاره به آخرین آمار پرونده تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون 196 پرونده به دستگاه قضایی رسیده که بیشترین آنها مربوط به شوراهاست و البته مربوط به ریاست جمهوری نیز هست؛ ولی نسبت پرونده‌های شوراها بیشتر است.

وی درباره موضوع واردات پوشاک به‌وسیله دختر وزیر آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی در رابطه با شرکت «آمیتیس طراوت کودک» متعلق به وزیر آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: اساسنامه این شرکت در روزنامه رسمی درج شده است و متعلق به وزیر آموزش و پرورش آقای فخرالدین احمدی آشتیانی و خانواده ایشان است که در سال 93 به ثبت رسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا با طرح این سوال که چرا این شرکت که خودش نمایندگی دارد و حوزه فعالیت آن صادرات و واردات پوشاک است از کارت بازرگانی شرکت دیگری استفاده کرده است، به طرح پرسش‌هایی دیگر در این مورد پرداخت و گفت: آیا شرکتِ متعلق به وزیر مجاز بوده که از کارت بازرگانی شرکت دیگری استفاده کند؟ آیا شرکت دوم مجاز بوده که کالایی را برای شرکت دیگری وارد کند؟

دستگاه دیپلماسی پاسخگو باشد

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جناب آقای روحانی در مناظره گفتند: «چهار میلیارد دلار را بردند و بعد ما شنیده‌ایم که آن فرد محکوم شده اما آن اموال کجا رفته‌؟ قوه قضاییه باید در برگرداندن اموال پاسخگوی مردم باشد.» اما به نظر بنده دیپلماسی باید پاسخگو باشد که چرا نتوانسته و ضعیف عمل کرده است، ما در فضای انتخاباتی حرف‌هایی نزنیم که بعدا مشخص شود و مردم هم متوجه می‌شوند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که یکی از نامزدها با راه‌اندازی سایت کارانه وعده 250 هزار تومانی به جوانان بیکار می‌دهد، گفت: این امر بستگی دارد. کمیسیون مربوط و وزارت کشور موضوع را بررسی می‌کنند و وزارت کشور نیز کمیته‌های خاصی دارد که موضوع را تحت بررسی قرار می‌دهند و چنانچه شکایت کنند قوه قضاییه به موضوع رسیدگی می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که بیان کرد شنیده شده است بتازگی خانمی دستگیر شده ضمن این‌که با یک سرویس جاسوسی بیگانه در ارتباط بوده به کار جن‌گیری و رمالی هم مشغول بوده است و با همین عنوان جن‌گیری با برخی از مسئولان ارتباط داشته است. آیا شما این موضوع را تائید می‌کنید یا خیر، گفت: از این مطالبی که گفتید، اطلاع ندارم و آن میزان هم که اطلاع دارم مجاز به گفتن نیستم؛ اما نهایتا این‌که بله چنین فردی دستگیر شده که هم اتهام امنیتی و هم اتهام غیرامنیتی دارد و پرونده وی در حال رسیدگی است و اگر پرونده تکمیل شود آن زمان می‌توان توضیح داد و این‌که به کجا وصل است را اطلاعی ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها