رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با جام‌جم:

برای بهترین نتایج در باکو حاضر می‌شویم

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد کاروان ورزش ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علاوه بر این که برای کسب بهترین نتایج رقابت خواهد کرد، از بعد فرهنگی این رقابت‌ها و معرفی واقعی ایران اسلامی غافل نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۴۵

کیومرث هاشمی در آستانه این بازی‌ها به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که این دوره از بازی‌ها در باکو برگزار می‌شود و این شهر سال گذشته میزبان بازی‌های اروپایی بوده و کشورهای شرکت کننده در رشته‌های مختلف با بهترین‌های خود به میدان می‌روند، فکر می‌کنم کیفیت این بازی‌ها بالا باشد.

وی با بیان این‌که ورزش ایران در این دوره از رقابت‌ها با بیش از 160 ورزشکار در قالب 20 رشته ورزشی حضور می‌یابد، خاطرنشان کرد: طبیعی است درخشش ورزش کشورمان در این رقابت‌ها از ارزش بالایی برای ما برخوردار است، لذا رشته‌های مدال‌آور را برای حضور در این بازی‌ها انتخاب کردیم و انتظار داریم در همان روز نخست یعنی از روز شنبه(23 اردیبهشت) مدال‌آوری ورزشکاران ما آغاز شود.

هاشمی با تاکید بر این‌که ورزشکاران ایران در این دوره از بازی‌ها نیز از مسائل فرهنگی غافل نیستند، افزود: بدیهی است کشورمان به عنوان سردمدار کشورهای اسلامی جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد؛ بنابراین تمامی ورزشکاران و کادرفنی آنها سعی خواهند کرد سفیر واقعی برای نظامی اسلامی باشند و مثل همیشه کاروان ایران یک کاروان اخلاقی باشد و بخوبی فرهنگ ایرانی – اسلامی را به نمایش بگذارد.

فضای دور از حاشیه با وزارت ورزش

در ماه‌های گذشته و به دنبال کنار رفتن محمود گودرزی از راس وزارت ورزش، دیگر خبری از حاشیه‌ها و اختلافات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیست.

هاشمی در این خصوص تصریح کرد: وقتی هرکس در حیطه وظایف خودش کار کند و تنها به فکر خدمت باشد مطمئنا خبری از حاشیه هم نخواهد بود، در حال حاضر رابطه بسیار حسنه‌ای با وزارت ورزش و جوانان داریم و در یک فضای آرام، کار ورزش پیش می‌رود. برای همین بازی‌ها، ستاد آماده‌سازی به ریاست سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان تشکیل دادیم و در حالی که در ادوار قبلی این بازی‌ها پاداشی به ورزشکاران تعلق نمی‌گرفت، در نشست اخیر این ستاد مصوب شد به ورزشکاران پاداش داده شود. بر این اساس به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در رشته‌های انفرادی به ترتیب 20،12 و هشت سکه طلا و به مدال‌آوران رشته‌های تیمی نیز نصف این تعداد سکه پرداخت شود. این پاداش‌ها در محل بازی‌ها اهدا می‌شود.

هاشمی با اشاره به این‌که نگاه کمیته ملی المپیک به بازی‌های المپیک 2020 توکیو و بازی‌های آسیایی 2018 است، خاطرنشان کرد: در راه این دو رویداد بزرگ بازی‌های همبستگی از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است و این خاص کاروان ما نیست، بلکه دیگر کشورها بویژه کشورهای آسیایی از میدان باکو به عنوان یک میدان جدی برای محک ورزشکاران خودشان بهره‌می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها