استاندار لرستان گفت: با 300 میلیون تومان شغل پایدار ایجاد می‎شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۸۰

به گزارش ایسنا ، هوشنگ بازوند در دیدار با مردم دلفان مقیم خرم‌آباد با بیان این که شما نمی‌توانید دنبال پیشرفت و توسعه باشید و همه وقت خود را صرف کارهای زیربنایی کنید، اظهار کرد: اثرگذاری کارهای روبنایی خیلی بیشتر است اگر بخواهید در حوزه اجتماعی و سرمایه‌گذاری کار کنید اثرگذاری آن خیلی بیشتر از اتوبان و آزاد راه ساختن است .

وی ادامه داد: مانعی که بر سر راه پیشرفت در مناطق ما وجود دارد باید برداشته شود .

استاندار لرستان با تاکید براین که در شهرستان دلفان نیز باید موانع برسر راه سرمایه‌گذاری برطرف شود، اضافه کرد: حضرت علی علیه السلام در نامه 53 به مالک اشتر این مهم را گوشزد کرده و فرمودند اگر می‌خواهید حاکمیت کنید با تنگ‌نظری‌ها مقابله کنید چراکه کی از عوامل اصلی در عدم پیشرفت تنگ نظری است که متاسفانه در مناطق ما وجود دارد .

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براین که بالاخره باید با تشکیل کمیته‌هایی چالش‌های برسر راه مسائل اجتماعی برداشته شود، افزود: این کمیته‎ها باید موانعی که باعث شده است جوانان سرخورده شوند را برطرف سازند .

وی بر تشکیل کمیته توسعه، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: باید یک نفر متولی این کمیته باشد تا به طور جدی اشتغال و سرمایه‌گذاری را رصد کند .

بازوند با اشاره به این که امسال، سال تولید و اشتغال است و این موارد بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست چرا که با شعار تولید و اشتغال ایجاد نمی‌شود، یادآورشد: با 70 میلیون تومان نمی‌توان شغلی پایدار ایجاد کرد. معتقدم به طور میانگین 300 میلیون تومان سرمایه گذاری باید صورت گیرد تا شغل پایدار ایجاد شود .

وی بر تشکیل کمیته های آب و کشاورزی، بهداشت و سلامت و کمیته امور زیربنایی و گردشگری برای منطقه دلفان تاکید کرد و با بیان این که هر کمیته باید دارای یک دبیر باشد و چالش‌ها و راهکارها در آن مطرح شود، افزود: همچنین برای این 5 کمیته محمد اصلانی معاون امور عمرانی استانداری لرستان به عنوان معاون معین معرفی می شود تا برنامه‌های این کمیته‌ها را رصد کند .استاندار لرستان با بیان این که جلسات ماهانه کمیته ها با حضور معاون معین و جلسات فصلی با حضور استاندار برگزار شود، افزود: نیاز است در این جلسات تمام نورآبادی‌های مقیم استان های دیگر نیز حضور داشته باشند تا چنانچه قرار باشد تفاهم نامه‌ای برای سرمایه گذاری منعقد شود از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

بازوند تاکید کرد: شغل توسط یک نفر ایجاد نمی‌شود بلکه این اقتصاد و ظرفیت است که می‌توانند شغل ایجاد کنند و برای شناسایی ظرفیت‌ها باید سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود و کارهایی را انجام دهیم که اثرگذاری آنان در تاریخ بماند .

وی با بیان این که نورآباد یکی از شهرستان های مستعد استان است و باید از کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی سوق داده شود، اظهار کرد: این مهم مستلزم میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری و طرح است .وی گفت: باید حوزه کشاورزی را حمایت کنیم و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده شود که البته در قانون بودجه تمهیداتی اندیشیده شده و کمک‌هایی تحت عنوان کمکهای فنی و اعتباری در نظرگرفته شده و 20 درصد بودجه را می‌توانیم در اختیار فرمانداران قرار دهیم تا آنها به جای هزینه کار عمرانی هزینه ارانه سود برای سرمایه‌گذاران لحاظ کنند.نماینده عالی دولت در استان با تاکید براین که کار فرهنگی اجتماعی، جاده صاف کن مسیر سایر کارهاست، عنوان کرد: کم کردن هزینه پیشرفت بستگی به فعالیت کمیته اجتماعی دارد که چقدر مردم را می‌تواند پای کار بیاورد چرا که تاریخ ثابت کرده هر جا مردم پای کار آمدند یک موفقیت جدی حاصل شده است .

بازوند تاکید کرد: ائمه جمعه، اقتصاد مقاومتی را تبدیل به فرهنگ عمومی کنند و چنانچه این مهم محقق نشود سرنوشت اصل 44 قانون اساسی در رابطه با اقتصاد دچار اقتصاد مقاومتی می‌شود و شاید این تنها نسخه‌ای است که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد .استاندار لرستان در ادامه درباره مدارسی که بصورت کانکس هستند، گفت: کانکس‌ها محل خوبی برای تحصیل نیستند اما امکان مقاوم سازی آنها وجود دارد .

وی اضافه کرد: یکی از شهرستان هایی که از بحران بیکاری رنج می‌برد نورآباد است. خیلی از مردم این شهرستان را به وضوح می‌بینیم که درتهران به کارگری مشغولند و نیاز است با برنامه ریزی و تمهیدات لازم به گونه‎ای عمل کنیم تا جلوی مهاجرت این جوانان با غیرت و با پشتکار را بگیریم .

وی با بیان این که بین 10 تا 15 سال رتبه اول بیکاری کشور را داشتیم و سرمایه گذاری در استان جایگاه غریبی داشت، گفت: اگر مردم نتوانند با سرمایه‌گذار ارتباط برقرار کنند آنجا مرگ توسعه است. باید سرمایه گذار و کارآفرین را ارزش بدانیم و به امر سرمایه‌ گذاری کمک کنیم.

بازوند در ادامه با اشاره به این که نباید فقر را ارزش بدانیم، افزود: متاسفانه عده‌ای سرمایه گذار را زالو صفت می دانند در حالیکه باید با سرمایه‏ گذاری شغل ایجاد کرده و فقر را کاهش دهیم .استاندار لرستان تاکید کرد: زمانی که وارد استان شدم 113 هزار بیکار را تحویل گرفتم و سالانه بین 10 تا 15 هزار نفر جویای کار اضافه می‌شود. حتی با وجود سرمایه گذاری‌های انجام شده امروز شاهد وجود 87هزار بیکار در استان هستیم، اما خوشبختانه رتبه اول بیکاری نیستیم بلکه هشت رتبه ارتقا داشتیم و چندروز پیش نیز لرستان رتبه ششم کسب و کار را در کشور کسب کرده است.وی ادامه داد: همچنین از 650 شهرستان در وزارت کشور 11 شهرستان به منظور محرومیت‌زدایی انتخاب شدند که نورآباد و کوهدشت جزو آنها هستند و البته نورآباد اولویت اول را در وزارت کشور دارد همچنین با رویکرد توانمندسازی و محرومیت زدایی در حال رایزنی با بنیاد مستضعفان هستیم .

بازوند عنوان کرد: اگر بناست روستایی مهاجرت نکند باید برای آنان شغل پایدار ایجاد کنیم و گرنه روند مهاجرت همچنان ادامه دارد .

وی با بیان این که در سندهای اشتغال، آمایش و طرح و توسعه برش ‎ های شهرستانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بحث طرح تحول نظام سلامت باید بیمارستان نورآباد را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم و در سال 96 حداقل بیمارستان دوم به نتیجه برسد . بازوند در خصوص راه اندازی آژانس هوایی در لرستان گفت: این مهم در خرم آباد و الیگودرز آغاز شده و آژانس بعدی برای شهرستان دلفان خواهد بود .

وی با بیان این که در بحث احداث آزاد راه مرز بازرگان- بندر امام خمینی که از نورآباد می‌گذرد این موضوع می‌تواند بسیاری از چالش های شهرستان را بر طرف کند، تصریح کرد: همچنین برای نیروگاه های کوچک شرایط مساعدی وجود دارد و چنانچه نورآبادی‌ها سرمایه گذار دارند معرفی کنند و برای ساخت هر نیروگاه بین 10 تا 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

نماینده عالی دولت در استان در مورد نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: در این باره در تهران با سردار عبداللهی رایزنی خواهد شد .

وی با اشاره به این که سردار عبدالهی و قرارگاه خاتم الانبیا یک فرصت و ظرفیت است که باید از آن استفاده کرد و چنانچه غافل شویم فرصت سوزی شده است، یادآورشد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها 32 روستا در شهرستان دلفان از نعمت گاز برخوردار بودند اما از سال 92 تاکنون 90 روستای دیگر گازدار شدند . همچنین تعداد روستاهایی که از آب شرب سالم برخوردار بودند 220 روستا بودند اما از سال 92 تاکنون 70 روستا از آب شرب سالم به برخوردار شدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها