سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: در فروردین سال 96، نسبت به مدت مشابه سال قبل، حضور گردشگران خارجی 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۲۲

حسین یزدانمهر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در فروردین سال 1396، نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل یعنی فروردین سال 1395، حضور گردشگران خارجی در شهرستان زیبا و تاریخی نطنز 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری تعداد 4000 نفر گردشگران خارجی از روستای تاریخی ابیانه نطنز و 1400 نفر گردشگر خارجی از مجموعه مسجد جامع نطنز و موزه باستان شناسی بازدید کردند که بیشتر آن ها از کشورهای، آلمان، فرانسه، چین، کره جنوبی، ایتالیا و غیره بوده اند.

یزدانمهر درباره ظرفیت ها و آثار تاریخی شهرستان نطنز بیان کرد: شهرستان نطنز با بیش از 1800 اثر تاریخی از 6000 سال قبل تا دوره معاصر یکی از شهرستان های زیبا و تاریخی کشور است که همه ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.وی خاطرنشان کرد: روستای سرخ ابیانه نطنز، مجموعه مسجد جامع نطنز، آتشکده ساسانی و موزه باستان شناسی عمده مقاصد گردشگران خارجی است که این چند اثر تنها تعدادی از آثار فاخر و زیبای شهرستان نطنز است.

یزدانمهر بیان کرد: روستای زیبای ابیانه نطنز که یکی از آثار تاریخی شهرستان نطنز است، ویژگی های منحصر به فردی مانند بافت سنتی، نمای سرخ دیواره ها، آتشکده، مسجد و لباس سنتی اهالی دارد که باعث شهرت جهانی آن شده است.

وی گفت: مجموعه مسجد جامع نطنز شامل مسجد، بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی و خانقاه است که متعلق به دو دوره تاریخی دیلمی و ایلخانی است که دارای زیبایی ها و نکات ناب معماری ایرانی و اسلامی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: موزه باستان شناسی نطنز هم میزبان آثار تاریخی این شهرستان به خصوص آثار تمدن 6000 ساله روستای تاریخی اریسمان است که این تمدن، مهد فلزکاری تاریخ بشریت لقب گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها