حضور حکمتیار پس از 20 سال در کابل

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان روز پنجشنبه با کاروانی از خودورهای حامل هوادارانش وارد کابل شد. این رهبر مجاهدان افغان که تا چندی قبل از مخالفان مسلح دولت به شمار می‌رفت، هفته گذشته پس از سال‌ها زندگی در خفا، در ولایت لغمان در شرق افغانستان در انظار عمومی ظاهر شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۸۶

به گزارش منابع خبری حکمتیار روز گذشته پس از ورود به کابل به ارگ ریاست‌جمهوری رفت و در اولین سخنرانی خود پس از 20 سال که اشرف غنی و عبدالله عبدالله حضور داشتند، از ساختار حکومت وحدت ملی انتقاد کرد.

او روز گذشته نیز به ورزشگاه غازی کابل رفت و برای طرفدارانش سخنرانی کرد. به گزارش تسنیم، رهبر حزب اسلامی افغانستان در میان حامیانش در کابل اظهار کرد: همه را به صلح دعوت می‌کنیم، این کشور دیروز به جنگ و امروز به صلح نیازمند است، اما در برابر هر اشغالگر در افغانستان مقاومت خواهیم کرد. وی در بخشی از این سخنرانی گفت که بسوی تمام کسانی که به دنبال صلح هستند دست برادری دراز می‌کنیم هر چند که در گذشته علیه ما جنگیده‌اند. حکمتیار همچنین خطاب به طالبان تاکید کرد: بیایید با اتحاد همه گروه‌ها حکومت اسلامی ایجاد کنیم تا هیچ توجیهی برای حضور نظامیان خارجی در افغانستان نباشد.

وی اظهار کرد که به طالبان پیشنهاد می‌کنم من را به عنوان میانجی برای صلح با حکومت افغانستان قبول کنند.

حکمتیار در ادامه به انتقاد از دولت وحدت ملی افغانستان پرداخت و گفت: به این تقسیم تاکید نکنید، این تقسیم، تقسیم مقدس نیست، نه تقسیمی از جانب خدا است، نه از جانب مردم و نه مطابق قانون اساسی است، این تقسیم آقای جان کری (وزیر خارجه پیشین آمریکا) است.

حکمتیار با تاکید بر این‌که رهبران حکومت وحدت ملی باید اختلافات خود را کنار بگذارند، یادآور شد: اگر رهبران حکومت وحدت ملی نمی‌توانند در کنار هم کار کنند، بهتر همین خواهد بود که یکی به نفع دیگری کنار برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها