رهبر حزب اسلامی افغانستان مدعی شد:

همکاری ایران با آمریکا در اشغال عراق!

حمله مرگبار حزب حکمتیار به نمازگزاران جمعه

سخنگوی والی تخار در شمال افغانستان تایید کرد که افراد مسلح یکی از فرماندهان وابسته به حزب اسلامی حکمتیار با حمله به مسجدی، دست‌کم ۳ نمازگزار را کشته و ۱۱ نفر را زخمی کرده‌اند. سخنگوی حزب اسلامی گفته که مسئولیت 'مسائل شخصی' این فرمانده بر عهده حزب نیست.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹۵
حمله مرگبار حزب حکمتیار به نمازگزاران جمعه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی،سنت‌الله تیمور گفت نمازگزاران روز جمعه (۲۰ اسد/مرداد) در مسجد مرکز ولسوالی (شهرستان) "چاه آب" در حال ادای نماز جمعه بودند که افراد وابسته بشیر قانت با کلاشنیکف و آر‌پی‌جی به سوی مسجد شلیک کردند.

آقای تیمور افزود که هدف افراد مسلح وابسته به فرمانده بشیر قانت این بوده که مردم به امامت مولوی محفوظ اکبری در این مسجد نماز نخوانند، چرا که این مولوی گاه گاهی از این فرمانده انتقاد می‌کرده است.

مولوی اکبری گفت که هدف افراد مسلح خود او بوده و دو روز پیش آقای قانت تهدید کرده بود که دیگر در این مسجد امامت نکند.

آقای اکبری افزود که او این موضوع را با مسئولان محلی در میان گذاشت و امروز زمانی که ۱۵ نفر از افراد فرمانده بشیر قانت به مسجد حمله کردند، فرمانده پلیس، مدیر اداره امنیت و ۳۰ نفر از ماموران امنیتی در آن جا حضور داشتند.

این روحانی محلی همچنین گفت وقتی که افراد مسلح بشیر قانت مسجد را به گلوله کلاشنیکف و آرپی‌جی بستند، مسئولان و ماموران امنیتی از محل فرار کردند.

حامد عزیزی، سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار، تایید کرد که بشیر قانت "از فرماندهان پرنفوذ" این حزب در تخار است.

او افزود که اگر گروه‌های دیگر "سعی در بدنام کردم" آقای قانت داشته باشند، حزب اسلامی "از او قویا حمایت می‌کند"، اما مسائل شخصی این فرمانده خود را بر عهده نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها