عامل دیگر این موفقیت این است که به دلیل اهمیت و نقش اساسی موضوع، تلویزیون در پخش محتوای گفتهها هیچ دخل و تصرفی را صورت نداده و در واقع مخاطبان در شرایطی قرار گرفتهاند که خود میتوانند به طور مستقیم اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند و دست به تحلیل و تفسیر بزنند.
از دیگر مسائل مهم و عوامل تاثیرگذار در این قضیه، مساله زمان و زمانبندی در پخش، بویژه پخش مناظرهها و برنامههای تبلیغاتی نامزدهاست. این زمانبندی به مخاطبان کمک کرده تا حتی آن گروهی هم که به طور ویژه پیگیر اخبار و اطلاعات سیاسی نیستند، بتوانند در اوقات فراغت و بعد از ظهر جمعه خود به تماشای مناظرهها بنشینند و از برنامه مورد نظر استفاده کنند. به همین دلیل مجموع این عوامل موجب بهتر دیده شدن مناظرهها و استقبال چشمگیر مخاطبان از رسانه ملی شده است.
به نظر میرسد که در دیگر برنامههای خبری و تحلیلی هم از همین شیوه در پخش برنامهها استفاده شود و با کاهش میزان دخالت سیاستگذاریها در انتشار اخبار و نظرات نامزدها، هر رسانهای موفقتر و پرمخاطبتر از قبل شود.
علیاکبر عبدالرشیدی
کارشناس رسانه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: