عامل دیگر این موفقیت این است که به دلیل اهمیت و نقش اساسی موضوع، تلویزیون در پخش محتوای گفتهها هیچ دخل و تصرفی را صورت نداده و در واقع مخاطبان در شرایطی قرار گرفتهاند که خود میتوانند به طور مستقیم اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند و دست به تحلیل و تفسیر بزنند.
از دیگر مسائل مهم و عوامل تاثیرگذار در این قضیه، مساله زمان و زمانبندی در پخش، بویژه پخش مناظرهها و برنامههای تبلیغاتی نامزدهاست. این زمانبندی به مخاطبان کمک کرده تا حتی آن گروهی هم که به طور ویژه پیگیر اخبار و اطلاعات سیاسی نیستند، بتوانند در اوقات فراغت و بعد از ظهر جمعه خود به تماشای مناظرهها بنشینند و از برنامه مورد نظر استفاده کنند. به همین دلیل مجموع این عوامل موجب بهتر دیده شدن مناظرهها و استقبال چشمگیر مخاطبان از رسانه ملی شده است.
به نظر میرسد که در دیگر برنامههای خبری و تحلیلی هم از همین شیوه در پخش برنامهها استفاده شود و با کاهش میزان دخالت سیاستگذاریها در انتشار اخبار و نظرات نامزدها، هر رسانهای موفقتر و پرمخاطبتر از قبل شود.
علیاکبر عبدالرشیدی
کارشناس رسانه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد