عامل دیگر این موفقیت این است که به دلیل اهمیت و نقش اساسی موضوع، تلویزیون در پخش محتوای گفتهها هیچ دخل و تصرفی را صورت نداده و در واقع مخاطبان در شرایطی قرار گرفتهاند که خود میتوانند به طور مستقیم اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند و دست به تحلیل و تفسیر بزنند.
از دیگر مسائل مهم و عوامل تاثیرگذار در این قضیه، مساله زمان و زمانبندی در پخش، بویژه پخش مناظرهها و برنامههای تبلیغاتی نامزدهاست. این زمانبندی به مخاطبان کمک کرده تا حتی آن گروهی هم که به طور ویژه پیگیر اخبار و اطلاعات سیاسی نیستند، بتوانند در اوقات فراغت و بعد از ظهر جمعه خود به تماشای مناظرهها بنشینند و از برنامه مورد نظر استفاده کنند. به همین دلیل مجموع این عوامل موجب بهتر دیده شدن مناظرهها و استقبال چشمگیر مخاطبان از رسانه ملی شده است.
به نظر میرسد که در دیگر برنامههای خبری و تحلیلی هم از همین شیوه در پخش برنامهها استفاده شود و با کاهش میزان دخالت سیاستگذاریها در انتشار اخبار و نظرات نامزدها، هر رسانهای موفقتر و پرمخاطبتر از قبل شود.
علیاکبر عبدالرشیدی
کارشناس رسانه
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
با یوسف رحیمی، درباره تلاش برای تحقق یکی از توصیههای رهبر معظم انقلاب گفتوگو کردیم
گفتوگوی «جامجم» با دستاندرکاران شبکههای مختلف رادیویی که مراسم تشییع پیکر سیدحسن نصرا... را به صورت زنده پوشش دادند
سعیده لعلی، مدیر کتابخانه مرکزی سازمان صداوسیما از ویژگیهای منحصر بهفرد این مکان فرهنگی برای ما گفته است
سفیر ایران در لبنان در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه «جامجم» از پیامهای مراسم با شکوه بیروت میگوید