تظاهرات به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول ترکیه، با شلیک گلوله‌های اشک‌آور و پلاستیکی به معترضان توسط نیروهای پلیس، به خشونت کشیده شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۶۰

به گزارش منابع خبری، در حالی که دولت ترکیه هرگونه تجمع در میدان تقسیم استانبول را که محل سمبلیک تظاهرات اعتراض‌آمیز کارگری است، ممنوع کرده بود چند گروه از تظاهرکنندگان که تعدادشان به حدود 200 نفر می‌رسید برای برگزاری تظاهرات تلاش کردند وارد این میدان شوند که با پلیس درگیر شدند.

در این درگیری‌ها 70 نفر بازداشت شدند و پلیس در این عملیات از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

این خشونت‌ها در حالی صورت گرفت که در مناطق مرکزی استانبول تدابیر امنیتی ویژه اتخاذ و راه‌های منتهی به میدان تقسیم از ساعت 5 صبح به وقت محلی مسدود شده بود. در راستای تدابیر امنیتی، برخی ایستگاه‌های متروی استانبول نیز تعطیل شد. در آنکارا نیز پلیس این شهر از شنبه شب تدابیر امنیتی ویژه‌ای در مناطق مختلف این شهر بخصوص در میدان صیحیه اتخاذ کرد. در شهر ازمیر هم در راستای تدابیر امنیتی، شش عضو داعش که گفته می‌شود قصد انجام عملیات تروریستی در جریان تظاهرات روز کارگر را داشتند، دستگیر شدند.

در دیگر شهرهای ترکیه نیز به مناسبت این روز که تعطیل رسمی است، تدابیر امنیتی اتخاذ شده و گفته می‌شود 30 هزار پلیس در سراسر ترکیه مسئولیت امنیت تظاهرات مختلف در روز کارگر را به‌عهده داشتند. گروه‌های مختلف در ترکیه تظاهرات روز کارگر را به عنوان فرصتی برای بیان مجدد مخالفت خود با حاکمیت حزب عدالت و توسعه بخصوص پس از همه‌پرسی قانون اساسی در این کشور و تغییر سیستم پارلمانی به سیستم ریاستی دیده و سعی در استفاده از این روز در این راستا دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها