خشم آلمان‌ها از نخست‌وزیر صهیونیستی

رفتار توهین‌آمیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار یکی از متحدان اروپایی این رژیم را بشدت خشمگین کرد. این عصبانیت زمانی به اوج خود رسید که بنیامین نتانیاهو حاضر به دیدار با زیگمار گابریل، وزیرخارجه آلمان نشد. نتانیاهو پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که گابریل با دو گروه حقوق بشری مخالف کابینه در فلسطین اشغالی دیدار داشته باشد، با او ملاقات نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۷۳

به دنبال لغو این دیدار، زیگمار گابریل گفت نمی‌خواهد «بازیچه» سیاست‌ بازی‌های اسرائیل شود. وی سه‌شنبه به صراحت گفت: ما نمی‌توانیم به بازیچه‌ای در جهت سیاست‌های داخلی اسرائیل تبدیل شویم.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی درپی اصرار گابریل به دیدار با دو گروه‌ حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی به نام‌های «شکستن سکوت» و «بِتسِلِم»، نتانیاهو برنامه دیدار با گابریل را لغو کرد. گابریل در دفاع از عملکرد خود در گفت‌وگو با تلویزیون ZDF آلمان گفت دیدارش با این گروه‌ها «کاملا طبیعی» بوده است.در همین زمینه نوربرت روتگن، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی اقدام بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر لغو برنامه دیدار با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان را مورد انتقاد قرار داد.

روتگن گفت: «این کار اشتباهی از جانب اسرائیل بوده و بسیار جای تاسف دارد.»

کرستین مولر، رئیس موسسه هانریش بل در تل‌آویو نیز این واقعه را نوعی رسوایی دانست و از برنامه گابریل برای دیدار با روسای سازمان‌های مردم‌نهاد استقبال کرد و حتی واکنش اسرائیل را یک نوع «اعلان جنگ» توصیف کرد. رودولف درسلر، سفیر پیشین آلمان در اسرائیل نیز در انتقاد از این اقدام گفت: نتانیاهو دیر یا زود متوجه خواهد شد که اتحادیه اروپا به اقدام او واکنش نشان خواهد داد.همزمان با این تحولات دیروز گزارش شد که رامی الحمدالله نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه آلمان در رام‌الله دیدار داشته و با وی در باره اوضاع اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

دولت آلمان یکی از متحدان رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و کارشناسان تنش‌های موجود را کم‌ارزش‌تر از آن توصیف می‌کنند که بتواند به روابط آینده آلمان و اسرائیل لطمه بزند.

وزیر خارجه آلمان نیز در پاسخ به سوالی در این رابطه گفت: «روابط میان اسرائیل تحت تاثیر این اقدام قرار نخواهد گرفت».

با این حال برخورد زننده نتانیاهو می‌تواند بر آینده روابط این رژیم با کل اتحادیه اروپا اثر بگذارد. بخصوص که از چند سال پیش تاکنون به دلیل تحریم کالاهای صادر شده در شهرک‌های یهودی‌نشین از سوی اتحادیه اروپا روابط تل‌آویو ـ بروکسل را آسیب‌پذیر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها