مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از ارسال پرونده ده بانک به هیات انتظامی خبر داد و گفت: هم اکنون احکامی برای بانک‌های متخلف صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۴۷

علی نصیری در گفت‌وگو با مهر، نقش بازارها و از آن جمله بازار سرمایه را در تحقق انضباط در بازار پولی و مالی موثر دانست و گفت: شورای پول و اعتبار نرخ سود علی‌الحساب سپرده حداکثر 15 درصدی را برای بانک‌ها و موسسات اعتباری تعیین کرده و نرخ سود تسهیلات غیرمشارکتی و مشارکتی نیز حداکثر 18درصد معین شده است. این نرخ‌ها از 14تیر 95 ابلاغ شده و از 16 تیر همان سال نیز برای بانک‌ها و موسسات اعتباری لازم‌الاجرا شد؛ بنابراین تمام بانک‌ها فارغ از دولتی یا غیردولتی بودن، ملزم هستند بدون استثنا، این موارد را رعایت کنند و در صورت بروز تخطی نیز اعمال موارد قانونی در دستورکار بانک مرکزی قرار دارد.

نصیری از ارسال اسامی ده بانک و موسسه اعتباری به دلیل تخطی از نرخ سود مصوب به هیات انتظامی خبر داد و گفت: موسسات و بانک‌هایی که از نرخ سود مصوب عدول می‌کنند، حسب قانون پولی و بانکی کشور به هیات انتظامی ارجاع داده می‌شوند و این هیات آرای خود را در این باره صادر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها