اخاذی به بهانه مشاوره ازدواج

زنی که برای گرفتن مشاوره درباره ازدواج، تصاویر خصوصی خود و همسرش را در اختیار کاربری ناشناس قرار داده بود، نمی‌دانست در دام مجرمی اینترنتی گرفتار شده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۱۶

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: چندی پیش زنی با مراجعه به پلیس گفت فردی ناشناس با معرفی خود به‌عنوان کارمند یک ارگان نظامی، او را در شبکه‌های اجتماعی موبایلی به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی تهدید کرده است. بررسی‌ها نشان داد، شاکی برای آموزش و آشنایی با روابط زوجین، در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو شده و چند عکس خصوصی از خود و همسرش را برای چند کاربر فرستاده بود تا مشاوره بگیرد.

سرهنگ کاکوان افزود: متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، مبلغ 300 میلیون تومان پول درخواست کرده و گفته بود اگر این مبلغ را دریافت نکند، عکس‌ها را منتشر خواهد کرد. او همچنین در تماس با یکی از دوستان شاکی، تهدید خود را تکرار کرده بود.

وی به دستگیری متهم اشاره کرد و گفت: سرانجام با راهنمایی پلیس، شاکی و متهم برای مبادله پول سر قرار حاضر شدند که در همین لحظه، ماموران سر رسیدند و متهم را دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها اعتراف کرده که برای تامین هزینه درمان همسرش و به دلیل مشکلات اقتصادی، دست به این جرم زده است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به کاربران و افرادی که قصد مشاوره ازدواج در فضای مجازی دارند، توصیه کرد: مشاوره در فضایی که هویت مخاطب آن و مشاورش گمنام است باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها