وزیر کشور از تهیه طرح ساماندهی حاشیه نشینی در چند شهر خبر داد و گفت: طرح جامعی ظرف حدود دو ماه برای ساماندهی حاشیه‌نشینی تهیه شده که در این طرح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی و خوزستان فعلا به‌ عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۵۵

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که به اهواز سفر کرده بود، افزود: موضوع حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از آسیب‌‌های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه با توجه به حضور استاندار خوزستان و مسئولان در شورای اجتماعی و توضیحاتی که ارائه شد، پس از بررسی مسائل و مشکلات استان به‌ویژه کلانشهر اهواز در زمینه حاشیه‌نشینی و مراکز سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

وزیر کشور یادآور شد: برای اجرای این طرح زمان‌بندی و منابع مالی نیز در نظر‌ گرفته شده تا این طرح جامع به‌خوبی در خوزستان اجرا شود.

رحمانی‌فضلی گفت: امید می‌رود ظرف سه ماه آینده که بار دیگر برای ارزیابی پیشرفت کار به خوزستان سفر می‌کنیم، این طرح مسیر خوبی را طی کرده باشد.

وی افزود: این طرح جامع قرار است امسال در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان (شهر اهواز) و خراسان‌رضوی (شهر مشهد) اجرا شود که تا پایان سال 96 نیز گزارشی درخصوص روند اجرایی آن به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود.

12 درصد کل بافت فرسوده کشور در خوزستان است

در همین حال رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوستان گفت: 12 درصد کل بافت فرسوده کشور در خوزستان است، درحالی ‌که تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش بسیار ناچیز است.

فرشید پور حاجت افزود: بحث حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در کشور بیداد می‌کند. 19 میلیون نفر بدمسکن در کشور داریم و این بحران در استان خوزستان شرایط بدتری دارد و با توجه به این‌که سهم عمده از سکونتگاه‌های ناامن کشور در خوزستان است، باید یک نسخه تسهیل‌گر و حمایتی برای این استان در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها