با ورود به سه ماهه دوم سال جاری، کمپانی های مختلف نسبت به انتشار آمار فروش گوشی های هوشمند خود در سه ماهه اول اقدام می کنند. بر اساس آخرین اطلاعات از TrendForce، سه ماهه اول سال 2017، سه ماهه ای دشوار برای کمپانی های تولیدکننده اسمارت فون، غیر از سامسونگ، بود. سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2016 موقعیت خود را در بازار فروش اسمارت فون ها به دلیل مشکلاتی که برای نوت 7 پیش آمد و عدم رونمایی از پرچمدار دیگری در آن بازه زمانی، از دست داد. در همین مدت اپل توانست فروش خوبی برای آیفون 7 را تجربه کند. در هر حال، بار دیگر اوضاع به نفع سامسونگ تغییر کرده و این کمپانی توانسته به لطف فروش خوب گوشی های میان رده خود صدرنشین آمار فروش اسمارت فون ها در سه ماهه اول سال باشد.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۷۶
ثبت بیشترین فروش اسمارت فون به نام سامسونگ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌با توجه با اینکه آمار فروش گلکسی اس 8 که به تازگی رونمایی شده و عرضه آن در سه ماهه دوم آغاز می شود، در آمار ارایه شده موثر نبوده این صدرنشینی بسیار تاثیرگذار ارزیابی می شود. اما، TrendForce اشاره می کند که انتظار نمی رود که گلکسی اس 8 تغییر زیادی در آمار فروش سامسونگ ایجاد کند. بسیاری از کاربران احتمالا منتظر معرفی آیفون 8 توسط اپل خواهند ماند.
اما سامسونگ، برخلاف اپل، طیف وسیعی از اسمارت فون های پایین رده از جمله سری بسیار قابل توجه گلکسی J را در میان محصولات خود دارد. J7 گوشی خوش قیمتی است که از اندروید نوقا، باتری با طول عمر بالا و نمایشگر اچ دی برخوردار است. در گزارش TrendForce آمده است که سری J نه تنها به افزایش آمار فروش سامسونگ در سه ماهه اول کمک کرده، بلکه در واقع "کمک قابل توجهی به گسترش حجم اسمارت فون های تولیدی این برند" کرده است.
این آژانس همچنین پیش بینی کرده است که تقاضای بازار برای گوشی های هوآوی و ال جی نیز همچنان و تا سه ماهه سوم ضعیف باقی خواهد ماند. میزان تولید اسمارت فون های ال جی در سه ماهه اول تا حدود 40% افت کرد و در مقایسه با سه ماهه پیش از آن می توان گفت که V20 نتوانست کمک چندانی به فروش ال جی کند. تحلیلگران ترندفورس باور دارند که جی 6 به ال جی کمک خواهد کرد که در ماه های آخر سال جاری بتواند آمار فروش سال 2016 خود را همچنان حفظ کند.
هوآوی در سه ماهه اول توانست همچنان در بازار چین صدرنشین باشد و با اطمینان به سه ماهه دوم وارد می شود. پرچمدار هوآوی، پی 10، نیز قطعا مورد توجه بسیاری از کاربران اندروید قرار خواهد گرفت؛ اسمارت فونی با عمر باتری قابل توجه و لنز دوربین لایکا.
اما، همانطور که ترندفورس اشاره کرده، مبارزه اصلی در سه ماهه دوم و سوم آغاز می شود. به نظر می رسد اپل در تدارک معرفی محصولی متفاوت است و همه در انتظار رونمایی از آن هستند. از طرفی ال جی، هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی تمام تلاش خود را برای تملک سهم بیشتری از بازار به خرج خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها