رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سال گذشته 60 هزار اصله نهال پسته در استان اردبیل تولید شد و برای نخستین بار در سال جدید، این نهال‌ها در سطح استان توزیع می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۵۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عدیل سروی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در سال جدید اظهار داشت: اجرای الگوی جدید کشت با تأکید بر افزایش ارزش افزوده و صادرات محصولات تولید شده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال‌جدید است که تدوین الگوی کشت جدید مبتنی بر ایجاد ارزش‌افزوده در تمامی 10 شهرستان استان اجرا می‌شود.

وی گفت: از جمله محصولاتی که دارای ارزش‌افزوده بالایی بوده و برنامه‌ریزی‌ها برای کشت آن‌ها صورت گرفته، می‌توان به زعفران، عناب، پسته، بادام زمینی، آفتابگردان و دانه‌های روغنی، انواع گیاهان دارویی، بادام درختی، موسیر و گل محمدی اشاره کرد که این محصولات دارای ارزش افزوده بالایی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر در راستای اقتصادی کردن تولید و اصلاح الگوی کشت، توزیع نهال پسته را شاهد بودیم که در سال گذشته 60 هزار اصله نهال پسته در استان اردبیل تولید شد و امسال برای نخستین بار در سطح استان توزیع می‌شود.

سروی با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌انداری واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل نقش بسزایی دارد که هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جدید برای این موضوع در نظر گرفته شده است.وی بیان کرد: احداث مجتمع‌های پرورش گاو شیری( با ظرفیت 10 هزار رأس) و فعال کردن واحدهای دام و طیور در طی سال جدید با ارائه تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی نیز یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اتمام پروژه‌های آب و خاک استان اردبیل در حدود 25 مورد با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با اعتبار 879 میلیارد ریال از منابع مختلف که در سال جدید سعی ما بر تحقق این موضوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها