همزمان با نخستین روز هفته دو دختر ماساژور که با همدستی دو پسر جوان به خانه یک جواهرفروش در شمال تهران دستبرد زده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۵۸

ماجرای دزدی آنها زمانی لو رفت که جواهر فروش سرشناس تهرانی به پلیس آگاهی رفت و از آنها به اتهام سرقت مسلحانه از خانه‌اش شکایت کرد. تحقیقات نشان می‌داد این چهار متهم دست و پای شاکی را بسته، فرش و لوازم خانه که 30 میلیون تومان ارزش داشته را دزدیده‌اند. حتی از وی فیلم سیاه تهیه و با تهدید از او برای منتشر نشدن این فیلم 100 سکه طلا خواسته‌اند. بعد از این شکایت بود که متهمان شناسایی و بازداشت شدند. دختران جوان مدعی بودند که به عنوان ماساژور به خانه او راه یافته‌اند و با همدستی دو پسرجوان این سرقت را انجام داده‌اند، اما در اجرای اخاذی سیاه صد سکه طلا ناکام ماندند و هدفشان از این کار یکشبه پولدارشدن بوده است.

مادر به دلیل سرطان اعضای خانواده اش را کشت

دومین روز هفته زنی میانسال که در ماهدشت کرج، دست به قتل عام اعضای خانواده اش زده بود، خبرساز شد. او بعد از این‌که کشتن شوهرش، پسر و دختر جوانش با ضربه چاقو، اقدام به خودکشی کرد تا بمیرد، اما موفق نشد و زنده ماند. زمانی که ماموران متوجه این ماجرای هولناک شدند و این زن بازداشت شد، او به مرکز درمانی انتقال یافت و زنده ماند. او زمانی که مورد تحقیقات اولیه قضایی قرار گرفت، گفت: از دو ماه پیش متوجه شدم به بیماری سرطان مبتلا شده‌ام. دیر یا زود جان خود را ازدست می‌دادم، می‌ترسیدم این راز برملا شود. نمی‌خواستم بعد از مرگم، فرزندانم عذاب بکشند، آنها را کشتم. می‌خواستم به زندگی خودم نیز پایان دهم که نشد. آنها مرده‌اند ای کاش من هم می‌مردم. قرار است پزشکی قانونی سلامت روانی او را مورد بررسی قرار دهد تا بعد از بهبودی این زن دوباره تحقیقات از وی ادامه پیدا کند.

اعتراف تلخ مادر به قتل 2 فرزندش

سومین روز هفته زنی که به اتهام قتل دختر هشت ساله و پسر چهار ساله‌اش در مشهد بازداشت شده بود، مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت. این زن در تحقیقات گفت: من زندگی خوبی نداشتم. من در کودکی مادرم را از دست دادم. ازدواجم نیز موفقیت‌آمیز نبود. شوهرم اعتیاد داشت و همین باعث جدایی‌‌مان شد. بعد از آن با مردی 67 ساله ازدواج کردم تا شاید شرایط زندگی‌ام بهتر شود. پسرم ثمره زندگی با این مرد بود. اما این ازدواج هم دوام نداشت و جدا شدیم. بچه‌ها همیشه بهانه شوهرم را می‌گرفتند. دیگر از این وضع خسته شده بودم. با دادن قرص خواب‌آور به بچه‌ها آنها را بیهوش و بعد خفه‌شان کردم تا دیگر عذابی در زندگی تحمل نکنند. خودم نیز رگ دستم را زدم تا بمیرم که زنده ماندنم.

گروگانگیری 10 میلیاردی سرکارگر

همزمان با چهارمین روز هفته گروگانگیران ده میلیاردی در پایتخت دستگیر شدند.

ماجرای این آدم‌ربایی روزهای پایانی دی امسال به پلیس گزارش شد. ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند مردی 63 ساله که صاحب یک پروژه ساختمانی بود، در مقابل محل کارش در اتوبان شهید رجایی توسط سرنشینان خودرو سراتو ربوده شده است. در حالی که ماموران در تلاش برای آزادی این گروگان بودند او روز بعد ازدست گروگان‌ها رها شد و به اداره پلیس آمد. تحقیقات از او نشان می‌داد آدم‌رباها ابتدا از او ده میلیارد تومان خواسته بودند، بعد پنج میلیارد و سرانجام هم به 120 میلیون تومان رضایت دادند.

در ادامه تحقیقات ردپای سرکارگر او در این آدم‌ربایی به دست آمده و وی همراه چند نفر دیگر از همدستانش بازداشت شد. آنها اعتراف کردند برای یکشبه پولدار شدن این مرد را ربودند تا به اخاذی کلان دست بزنند که با توجه به لو رفتن ماجرا به همان 120 میلیون که اخاذی کرده بودند، بسنده کردند .

عاملان شهادت 2 مامور اعدام شدند

پنجمین روز هفته دو مرد به نام‌های یوسف و ناصر که به اتهام به شهادت رساندن دو مامور انتظامی در تهران بازداشت شده بودند، در محوطه زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند . یوسف سال 89 زمانی که دو مامور یگان امداد تهران در خیابان 45 متری زرند در جنوب غرب تهران، یکی از همدستان وی را بازداشت کرده و در حال انتقال او برای تحقیقات به اداره پلیس بودند، با سوار شدن به خودرویی ماموران را زیر گرفت و آنها را زخمی کرد که یکی از این دو مامور پلیس در بیمارستان به شهادت رسید و یوسف و همدستانش که دزدهای حرفه‌ای بودند، بازداشت شدند. اعدامی بعدی ناصر معروف به سوزوکی بود که در جریان فراری دادن همدست سابقه‌دار خود، ماموری را هدف قرار داده و او را به شهادت رساند و با فراری دادن همدستش گریخت که مدتی بعد بازداشت و با گذشت پنج سال حکم او همراه یوسف در زندان به اجرا درآمد.

دستبرد مسلحانه به صرافی ونیز در 60 ثانیه

اما ششمین روز هفته با دستبرد سه سارق مسلح به صرافی ونیز درحوالی میدان فردوسی تهران همراه بود. این سارقان نقابدار مسلح وارد این صرافی شدند، آنها با ایجاد رعب و وحشت شروع به تیراندازی کردند. زمانی که مرد صراف در‌صدد مقابله با سارقان بود؛ هدف گلوله یکی از آنها قرار گرفت و از قسمت پا زخمی شد . دزدان مسلح از ترس این‌که دیر یا زود پلیس سر می‌رسد، 70 میلیون تومان ارز و دلار را از مغازه صرافی برداشتند و با سوار شدن خودرویی فرار کردند. با وقوع این حادثه، ماموران در محل حاضر شدند. دوربین‌های مداربسته را بررسی کردندکه معلوم شد این سرقت در 60 ثانیه رخ داده است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان مسلح فراری از این صرافی ادامه دارد.

نجات 4 گردشگر ایرانی از دام گروگانگیران

آخرین روز هفته هم پلیس اینترپل ایران و ترکیه در عملیاتی مشترک در استانبول، توانستند چهار گروگان ایرانی را از مخفیگاه باندهای مافیایی نجات دهند. این افراد توسط اعضای یک شبکه قاچاق انسان از شهر کایسری در مرکز ترکیه به محله زیتون بورنی استانبول منتقل شده و برای آزادی از خانواده آنها مطالبه پول کرده بودند. آنها بناچار پول درخواستی را واریز کردند، اما گروگانگیرها همچنان پول بیشتری از آنها می‌خواستند. در جریان این عملیات پلیسی میان ایران و ترکیه، گروگانگیران که دو تبعه پاکستان و یک تبعه افغانستان بودند، بازداشت شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که افراد ایرانی که به گروگان گرفته شده بودند قصد داشتند از طریق شهر استانبول به صورت قاچاق به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند که در دام آدم‌ربایان افتادند. گروگان‌ها پس از آزادی به ایران بازگردانده شدند. تلاش‌ها برای یافتن سه گروگان دیگر اعضای این باند و رها کردن آنها از دام گروگانگیران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها