مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار و421 تن جو و گندم تضمینی در استان خریداری شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸۸

جان‌محمد الهیاری در گفت وگو با تسنیم با اشاره به خرید تضمینی جو و گندم در استان اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون 39 هزار و 889 تن گندم و 10 هزار و 532 تن جو تضمینی در استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی و مشارکتی افزود: امسال این طرح در 300 هکتار از اراضی استان اجرا شد، همچنین طرح مبارزه تلفیقی آفات در 120 هکتار اجرا شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع محصولات کشاورزی در استان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 200 کیلوگرم سموم شیمیایی، 1255 تن کود شیمیایی، ریزمغذی، آلی و زیستی در استان توزیع شده است، توزیع نهاده‌های دامی مانند سبوس، خوراک دام و ذرت در استان 4 هزار تن برآورده شده است.

الهیاری با اشاره به بهره‌برداری از 60 غرفه موقت و 75 غرفه دائمی جهت توزیع میوه خاطرنشان کرد: 99 تن سیب و پرتقال در این غرفه‌ها توزیع شد و 7 هزار و 207 تن محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی و گوجه به صورت توافقی خریداری شد.

وی با اشاره به خریداری شیر از دامداران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 21 هزار و 540 تن شیر حمایتی از دامداران خریداری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تولید 450 تن بذر گواهی شده در طبقات مادری شرکت‌های تعاونی تولید و زراعی، تولید 400 تن محصول سالم در شرکت‌های تعاونی تولید، تمدید 216 و صدور 252 فقره پروانه فعالیت نظام صنفی و تولید یک میلیون و 966 هزار کیلوگرم خوراک دام توسط کارخانه خوراک دام در سورشجان از مهم‌ترین عملکرد تعاون روستایی در 10 ماهه گذشته به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها