دادستان تهران با تشریح اقدامات دادستانی درخصوص بدهکاران بانکی، از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند سارقان مسلح و تشکیل دو پرونده مهم در دادسرای شهید مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۸

به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به ابهاماتی که طی چند روز اخیر پیرامون مجرمانه نبودن معوقات بانکی مطرح شده و با اشاره به اظهارات جهانگیری معاون اول دولت در آخرین جلسه هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که چنین ابهامی را مطرح کرد، گفت: از نظر دستگاه قضایی مبارزه با فساد امری سیاسی و جناحی نیست و دادستانی تهران با هدف مقابله با یک جناح سیاسی یا هواداری از جناح دیگر به پرونده‌های قضایی رسیدگی نمی‌کند بلکه هر جا احراز کند نقض قانون شده، بدون تبعیض عمل می‌کند. وی با خاطر نشان کردن این واقعیت که اگر مبارزه با فساد رنگ و بوی سیاست بگیرد، مشکلات مرتبط با فساد رفع نخواهد شد، افزود: سیاست دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اصولی، هدفمند و هوشمندانه است و این روند ادامه خواهد یافت.

سیاست‌های دادستانی در قبال فساد اقتصادی

دادستان تهران با اشاره به این‌که مفسدین بانکی باید اموال بانک‌ها را مسترد کنند، به چند پرونده مهم که منتهی به استرداد اموال به شاکی شد، اشاره کرد و گفت: در یک پرونده، متهم 5000 میلیارد بدهی خود را از محل فروش اموال و اعطای وکالت به شاکی نسبت به اموال تامین کرد. همچنین فردی دیگر با اعطای وکالت نسبت به تمام اموال خودش، به بانک اختیار داد مطالبات خود را از محل فروش اموال تامین کرده و بقیه را مسترد سازد. نکته قابل توجه این که یکی از کارخانه‌های متعلق به این فرد، 2200 میلیارد ارز‌شگذاری شده است.

حکم اعدام برای سرکرده باند سرقت مسلحانه

دادستان تهران به پرونده اعضای 9 نفره باند سرقت مسلحانه اشاره کرد و توضیح داد: سرکرده این باند، 37 فقره سابقه کیفری به اتهام سرقت دارد و جرایم دیگری از جمله غصب عنوان و جعل اوراق قضایی نیز مرتکب شده است. دادسرای ناحیه 34 اقدامات نامبرده را مصداق افساد فی‌الارض دانسته و بر این اساس کیفرخواست صادر کرد که دادگاه انقلاب با محاکمه متهم، حکم اعدام داد که در دیوان عالی کشور قابل اعتراض است.

رسیدگی به 2 پرونده مهم

جعفری‌دولت‌آبادی به تشریح یک پرونده مرتبط با فساد اجتماعی و امنیتی که در دادسرای شهید مقدس مفتوح شده پرداخت و عنوان کرد: متهم این پرونده در حوزه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح عمده فعال بوده، فعالیت شغلی خود را بستر اقدامات مجرمانه در سطح گسترده قرار داده که در حال حاضر به لحاظ منع قانونی قادر به اطلاع‌رسانی درخصوص اتهامات متهم نیستیم. دادستان تهران همچنین از صدور کیفرخواست برای یک متهم دو تابعیتی توسط این دادسرا خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها