هفته‌ای پر بارش برای اکثر نقاط کشور

سامانه بارشی که طی این چند روز در کشور مستقر بود، اوایل امروز از مرزهای شمال شرقی کشور همراه با بارش برف خارج خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۶۲۱۷
هفته‌ای پر بارش برای اکثر نقاط کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی که طی این چند روز در کشور مستقر بود، اوایل امروز از مرزهای شمال شرقی کشور همراه با بارش برف خارج خواهد شد.

امروز در سواحل غربی خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود و در بخشهایی از شرق و جنوب شرق کشور پدیده غبار دور از انتظار نیست، همچنین امروز بخشهای مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتأ پایدار حاکم خواهد بود.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز مرکزی شروع می شود.

از بعداز ظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی و سرد از شمال غرب و دریای خزر و همچنین ورود جریانات گرم و مرطوب جنوبی از جنوب کشور بر شدت بارش ها در مناطق ذکر شده افزوده می شود و پنج شنبه و جمعه این سامانه تقریبا بیشتر مناطق کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

پیامد ورود این سامانه بارش باران و بتدریج بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که در مناطق جنوبی کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

این سامانه از شنبه بعدازظهر فقط در نیمه شرقی کشور مستقر خواهد بود و بتدریج از اواخر روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد ق
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
سلام.خدا كنه تا آخر سال فقط بباره تا یكم جبران كم آبی بشه

نیازمندی ها