سرما در نیمه شمالی کشور ماندگار است

ورود سامانه بارشی به ایران از سه‌شنبه

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوای امروز در نیمه غربی و شمالی کشور و ورود سامانه بارشی از سه شنبه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۴۰۰
ورود سامانه بارشی به ایران از سه‌شنبه

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان های واقع در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش هایی از جنوب، مرکز، شرق، شمال شرق و بتدریج دامنه های جنوبی البرز شاهد بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد خواهیم بود.

بر اثر این سامانه بارشی وقوع رعد و برق در مناطق جنوبی کشور دور از انتظار نیست و بارش باران در استان های ساحلی دریای خزر نیز شدت بیشتری می یابد.

امروز شدت بارش ها در جنوب استان آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد متمرکز است.

بارش ها عصر امروز به استان گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال تهران، کرج و قزوین می رسد.

امروز در بخش هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد وخاک پیش بینی شده و بخش های غربی خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

یکشنبه (فردا) نیز در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک رخ می دهد و تا دوشنبه بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج می شود.

یکشنبه بتدریج از سوی نیمه غربی کشور از ناپایداری ها کاسته می شود و بارش ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق و مرکز کشور ادامه می یابد و شدت بارش ها در استان خراسان رضوی بیشتر می شود.

این سامانه اوایل وقت دوشنبه (پس فردا) از شمال شرق کشور خارج می شود. در این روز فقط در سواحل غربی خزر بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر مناطق به نسبت جوی پایدار حاکم می شود.

از سه شنبه آینده با ورود سامانه بارشی تازه، بارش ها در شمال غرب و غرب کشور آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها