گاردین در مقاله‌ای به واکنش جهان به تحلیف ترامپ پرداخته و می‌نویسد: تحلیف ترامپ با احتیاط در پکن، غم و عصبانیت در مکزیک و خوشحالی در مسکو همراه بود. ساعاتی پس از تحلیف ترامپ، معاون صدراعظم آلمان اعلام کرد که آلمان به راهبرد اقتصادی جدیدی برای آسیا احتیاج خواهد داشت زیرا دولت جدید آمریکا جنگ تجاری را با چین آغاز می‌کند. آنچه که ما امروز از ترامپ شنیدیم، لحنی بسیار ملی‌گرایانه داشت و تصور می‌کنم باید برای مسیری سخت خودمان را آماده کنیم.
کد خبر: ۹۹۵۵۶۳

یکی از مطبوعات حزب کمونیست گفته که سخنرانی تحلیف ترامپ نشان از آن دارد که شروع دوره ریاست جمهوری او با تغییرات همراه خواهد بود. این در حالی است که دولت و رسانه وابسته به دولت چین لحنی آشتی‌جویانه داشتند و بر دوستی بین دو کشور تاکید می‌کردند. مردم مکزیک نمی‌دانند از چه کسی باید بیشتر تنفر داشته باشند؟ ترامپ و تکرار تهدید‌ها و توهین‌هایش در مورد موضوعات تجارت و شغل یا رئیس‌جمهور خودشان، به خاطر تلاش او برای سیاست مماشات در قبال واشنگتن و استرداد یکی از مافیای مواد مخدر به آمریکا در شب مراسم تحلیف ترامپ!!

حزب راست در اسرائیل که با شهرک‌سازی موافق است از تحلیف ترامپ استقبال کرد و اسرائیل امیدوار است که آمریکا سریعا سفارت خود را به قدس منتقل کند. اولاند در یک کنفرانس خبری در شرق فرانسه بدون اسم بردن از ترامپ، او را همکار خود نامید و از حمایت از تولیدات داخلی بازرگانی مورد نظر ترامپ انتقاد کرد. البته اولاند پیشتر اعلام کرده بود که پیروزی ترامپ دوره‌ای از عدم اطمینان را به دنبال دارد. اما در این بین کانادا اطمینان دارد که دولت جدید در آمریکا همکاری با اتاوا را برای دو کشور سودمند می‌یابد.

مترجم: شاهرخ مصلحی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها