محققان در یک شرکت دانش‌بنیان درصدد هستند دستگاهی که نقش مغز را ایفا می‌کند برای بیماران ضایعه نخاعی طراحی کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، وقتی فردی دچار ضایعه نخاعی می‌شود، ارتباط مغز وی با برخی اندام‌های تحتانی قطع می‌شود و مشکلات بسیاری برای بیمار پیش می‌آید.
کد خبر: ۹۹۳۰۹۶

پیمان صالحی، رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان این که به همین دلیل لازم است بیمار در طول دوره بیماری حرکت‌هایی داشته باشد تا از بروز مشکلاتی همچون زخم بستر، تحلیل عضلات و... جلوگیری شود، گفت: بر همین اساس محققان کشور، دستگاهی طراحی کرده‌اند که نقش مغز را ایفا و فرمان‌های حرکتی لازم را به اعصاب و عضلات بیماران منتقل می‌کنند. فقط تعداد کمی از کشورهای جهان به این فناوری دست پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که با استفاده از این سیستم، کیفیت زندگی آنها افزایش می‌یابد، افزود: این طرح در مراحل نهایی است و توسط شرکت دانش‌بنیان جمعی از محققان دانشگاه علم و صنعت در حال انجام است. امیدواریم اجرایی شدن این طرح تا پایان سال به اتمام برسد. صالحی خاطر نشان کرد: بعد از رونمایی از طرح، تعداد دیگری نیز به صورت آزمایشی در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پس از اخذ مجوزها به صورت عمومی راهی بازار شود. از این دستگاه می‌توان در کلینیک‌های توانبخشی، خانه و... استفاده کرد و قیمت این محصول با قیمت جهانی آن قابل رقابت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها