هوای پاکم آرزوست

در کلانشهرها مردم بیش از 100 روز در هوای ناسالم زندگی می کنند.اگر شاخص های بهداشت جهانی در نظر گرفته شود، این عدد در طول یک سال به 300 می رسد.
کد خبر: ۹۹۱۰۸۵
هوای پاکم آرزوست

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، در سال های پیش وقتی حرف از آلودگی هوا و نا سالم بودن آن به میان می آمد. همه نگاه ها به سمت تهران بود. اما اکنون پس از گذشت سال ها، کلان شهرهای دیگری هم به تهران اضافه شدند.

برنامه «شناسا»ی گروه جامعه رادیو ایران با کمک مسعود زندی معاون مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، مریم نادری مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا و سعید محجوبی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به موضوع هوای پاک پرداخت.

محجوبی از وضعیت کیفیت سوخت با بیان این که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پروژه های زیادی را برای بهبود کیفیت فرآورده های نفتی به خصوص بنزین در پالایشگاه های کشور همچون آبادان، اراک، تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس تعریف کرده، گفت: عمده این پروژه ها تاکنون به نتیجه رسیده و محصولات آن ها بر اساس استانداردهای یورو چهار عرضه می شود.

زندی هم در ادامه گفت : یکی از مسائل بسیار مهمی زیست محیطی کشور که سازمان با آن درگیر است، بحث آلودگی هوا است و بیشتر تلاش هایی که در معاونت محیط زیست انسانی انجام می شود، در ارتباط با مسئله آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه بعد از مصوبه دولت درباره آلودگی هوا در سال ۹۳، تمام تلاش هایی که سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارت نفت انجام داد، در راستای استاندارد سازی سوخت و کاهش آلاینده های ناشی از احتراق بود، افزود: تا کنون در ۶ کلان شهر ایران، بنزین یوروچهار توزیع شده است و با حذف مواد سوختی که آلودگی در گذشته به همراه داشته، تلاش داریم تا بنزین و گازوئیل استاندارد در کشور توزیع شود.

در پایان زندی گفت: بررسی تطبیقی کیفیت هوای تهران در امسال و سال گذشته نشان می‌دهد، امسال کیفیت هوا در شرایط بهتری نسبت به سال گذشته قرار داشته و تعداد روزهای سالم امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است.

گفتنی است، برنامه شناسا روزهای شنبه به تهیه کنندگی حسین عارفی و مهرناز فقیهی ساعت 15:30 از رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
123
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
۰
۰
مشكل اصلی بعد از سوخت وجود تعداد زیاد خودرو هست

نیازمندی ها