دکتر علیدادی سرعت و شتاب رسانه ملی در بهره مندی از فناوری های نوین رادیو، تلویزیون و اینترنت و بومی سازی برخی از این فناوری ها را از امتیازات سازمان صدا و سیما برشمرد.
کد خبر: ۹۹۰۳۶۴
شتاب رسانه ملی در بهره مندی از فناوری های نوین

به گزارش جام جم آنلاین دکتر رضا علیدادی در نشست خبری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: این اجلاس با شعار « همگرایی رسانه ای، رسانه های ترکیبی» به مدت دو روز یعنی 28 و 29 دی ماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.
وی افزود: در این اجلاس 22 پنل علمی در محورهای تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده، آینده برادکست، انتقال فناوری های نوین در رسانه های همگانی، خودکفایی و خوداتکایی فنی سازمان صدا و سیما، توسعه زیرساخت ها و ساختمان های فنی رسانه ارائه خواهد شد.

استقبال شرکت های داخلی و خارجی
معاون فناوری و توسعه رسانه ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های فنی سازمان صدا و سیما در حاشیه این اجلاس دو روزه گفت: بیش از 70 شرکت فنی مهندسی داخلی و خارجی در این نمایشگاه مهمترین و تازه ترین دستاوردها، ابتکارات و اختراعات خود را به نمایش می گذارند.
علیدادی مدیران ارشد شبکه NHK ژاپن، سازمان استانداردDVB، اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ABU و چندین شخصیت فنی و رسانه ای دیگر را از مهمانان ویژه این اجلاس برشمرد.

چشم انداز روشن تلویزیون تعاملی
این مدیر ارشد رسانه ملی در پاسخ به خبرنگار جام جم آنلاین، چشم انداز تلویزیون تعاملی یا IPTV را بسیار روشن قلمداد کرد و گفت: پروژه تلویزیون های تعاملی سازمان صداوسیما به دلیل برخی مشکلات و فراهم نبودن بسترهای لازم تقریباً یک سال و نیم تعطیل بود اما دوباره این پروژه مهم از سرگرفته شده و هماهنگی های خارج از سازمانی آن نیز درحال انجام است.
علیدادی افزود: اپلیکیشن و کانال پیام رسان سروش را که کانالی بومی است و توسط متخصصان داخلی سازمان صدا و سیما ساخته شده، برای تشویق هموطنان به ورود در آن طراحی کرده ایم. این اپلیکیشن می تواند رقیب قدرتمندی در برابر اپلیکیشن تلگرام باشد. درحال حاضر معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما آخرین اقدامات را روی این اپلیکیشن انجام می دهد و امیدواریم بزودی عملیاتی شود.
معاون فناوری و توسعه رسانه ملی گفت: در روز پایانی اجلاس و در مراسم اختتامیه دکتر علی عسگری ریاست محترم سازمان علاوه بر سخنرانی، چندین پروژه فنی رسانه را نیز افتتاح خواهند کرد.

رادیوهای تصویری
علیدادی در پایان با اشاره به افزوده شدن 250 ایستگاه تلویزیونی دیجیتال در سال 1395 گفت: در دو ماه اخیر نیز بیش از 200 ایستگاه رادیو FM در سراسر کشور تجهیز شده است. همچنین برخی از شبکه های رادیویی مراکز استان ها به شبکه های تلویزیون دیجیتالی تبدیل شده اند که با سرعتی که بخش فنی سازمان در پیش گرفته است پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد بیشتری از رادیوهای مراکز استان ها به رادیوهای تصویری تبدیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها