نمایشگاه هوشمند سازی شبکه های توزیع نیروی برق همزمان با کنفرانس شبکه های هوشمند در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۹۴۵۷

کرمان-خبرنگار جام جم: در این کنفرانس که با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو و دبیر اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو از نصب 400 هزار کنتور هوشمند جهت مشترکین صنعتی و 50 هزار کنتور برای چاه های کشاورزی تا پایان امسال خبر داد و گفت: وزارت نیرو تمامی سعی خود را به منظور رفع موانع در بخش خصوصی انجام خواهد داد. رضا انجم شعاع افزود: قرار است در برنامه ششم توسعه حداقل پنج هزار مگاوات از انرژی مورد نیاز کشور توسط انرژی های تجدیدپذیر تامین شود که سهم بخش خصوصی در این زمینه چشمگیر است.

در ادامه معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ضمن تأکید بر ضرورت زندگی هوشمند در جامعه امروزی گفت: تولید، انتقال و بخصوص مصرف انرژی به صورت فعلی در آینده عملی نیست و این نیاز ما را به شبکه های هوشمند انرژی واقعی تر می کند. محمودرضا حقی فام با بیان اینکه در سال جاری توانستیم کاهش تلفات برق در کشور را از 15 درصد به 11 درصد برسانیم و این مهم تأثیر بسیار زیادی دررونق صنعت و اقتصادکشور خواهد داشت افزود: صنعت برق به صورت جدی بحث کاهش تلفات را دنبال می کند و باید بدانیم شبکه های هوشمند کمک شایانی به این مهم خواهد کرد. در پایان این کنفرانس مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به همراه معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو، دبیر اتاق بازرگانی و هیأت همراه ضمن بازدید از غرفه این شرکت، از آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه هوشمندسازی انرژی، استفاده از مکانیزم هوشمند سازی شبکه های توزیع، قطع کننده ها، برق رسانی به روستاهای دورافتاده با استفاده از انرژی خورشیدی، بررسی خطوط فشار متوسط با استفاده از ربات پرنده و همچنین مجموعه مقالات کنفرانس های برگزار شده، بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها