تولیت آستان قدس رضوی گفت: در این دوران که فضای دیجیتال با زندگی مردم ممزوج شده است باید از ابزارهای جدید ارتباطی برای تبلیغ دین و تاثیر آن نهایت استفاده را برد.
کد خبر: ۹۸۷۷۴۷

به گزارش مهر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در همایش کشوری روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی که در مشهد برگزار شد، با اشاره به تاثیر ابزارهای نوین ارتباطی بر اجتماع، اظهار کرد: در حال حاضر فضای دیجیتال با زندگی مردم ممزوج شده است و از این فضا نمی شود فاصله گرفت، لذا از ابزارهای جدید ارتباطی برای تبلیغ دین و تاثیر آن باید نهایت استفاده را برد.

وی افزود: در تبلیغ دین باید نکاتی را مورد توجه قرار داد و اساس موفقیت در تبلیغ عمل خود مبلغ است به طوری که حالت تزلزل و تاثیر از مخالفان دین نباید در مبلغ دیده شود و با خشیت از خدا قاطعیت در گفته ها داشته باشد.

آیت الله رئیسی نکته دیگر موثر در تبلیغ را مخاطب شناسی دانست و افزود: در مسائل کلامی و خطابه بسیار مهم است که سطح مخاطب از لحاظ دانش و درک را باید در نظر گرفت.

وی ادامه داد: در زمانه ای هستیم که بیشتر از آیات قرآن شبهات ایجاد کرده اند و با همه تلاشی که مبلغان ما کرده اند با افرادی مواجه هستیم که با وجود محبت به دین و اهل بیت با مسائل ابتدایی شرعی آشنایی ندارند در این وضعیت بهترین مسیر برای حفظ و مصون سازی از شبهات، تبلیغ و تبیین گسترده مسائل دینی است.

وی افزود: در سفر اخیری که به عراق داشتم مشخص بود که بیشترین جریانات انحرافی در نجف شکل می گیرند و بعد از آن به مسائل امنیتی تبدیل می شوند و مشخص است افرادی که به این مسائل گرایش پیدا می کنند پایه های اعتقادی آنها به درستی شکل نگرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه عمیقا به تاثیر منبر و روضه و هیات باور داریم افزود: به نام امام حسین(ع) و سایر امامان شبکه تلویزیونی راه می اندازند و قمه زنی را ترویج می کنند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند اما ما شبکه ای به نام امام رضا(ع) نداریم.وی گفت: در حالی که ما به دنبال وحدت بین مسلمین هستیم و هفته وحدت را برگزار می کنیم در مقابل جریانات انحرافی هفته برائت ایجاد می کنند و با سرمایه زیاد در حال انتشار فیلم وکتاب با مضامین تفرقه انگیز و اهانت به همسران رسول خدا و سایر مقدسات هستند تا بر اختلافات دامن بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها