صنعت خودروهای خودران روز به روز درحال پیشرفت است. سرعت این پیشرفت حتی از آنچه تصور می‌شد بیشتر است. در این میان انبوهی از فناوری‌های آزمایشی برای توسعه روزافزون این صنعت ارائه شده که برای آزمایش و تأیید نهایی باید در سطح شهر یا مکان‌های مخصوص تحت آزمون جدی مورد مطالعه قرار گیرند. به همین دلیل، معمولا خودروهای آزمایشی خاصی روانه شهرها می‌شود که انبوهی از دوربین‌ها و حسگرها سوار آنها شده‌ است. واقعیت این است که این نوع خودروها شباهت زیادی به خودروهای خودرانی ندارد که در آینده راهی خیابان‌ها خواهد شد. از آن گذشته، عابران پیاده و سایر رانندگان براحتی آنها را می‌شناسند و ممکن است واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن از خود بروز دهند که در نتایج مورد نظر محققان اثرگذار باشد.
کد خبر: ۹۸۶۵۰۶

حالا خبر می‌رسد این بخش از صنعت خودروهای خودران نیز دستخوش پیشرفت‌های چشمگیری شده، به طوری که فورد به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در عرصه خودروهای خودران، نسلی جدید از خودروهای مخصوص آزمایش فناوری‌های مختلف این دسته از خودروها را ساخته که هیچ تفاوتی با خودروهای عادی ندارد. استراتژی فورد در ساخت این خودرو، حذف تجهیزاتی مانند دوربین و انواع حسگرهایی است که در مسیر توسعه خودروهای خودران به آزمایش گذاشته می‌شود. در نتیجه، خودروهایی راهی خیابان‌ها می‌شود که در ظاهر عادی بوده، اما درونشان انبوهی از تجهیزات آزمایشی نصب شده است.

در نسل جدید این دسته خودروها برخلاف مدل قبلی‌اش خبری از یک سقف پوشیده از انواع دوربین‌ها نیست تا همه بفهمند که این یک خودروی آزمایشی برای توسعه خودروهای خودران است و از ترس بروز اتفاقی همچون حادثه مرگباری که برای خودروی آزمایشی تسلا روی داد، از آن فاصله بگیرند. در عوض تمام دوربین‌ها و حسگرها در دل آن تعبیه شده‌اند.

اگرچه مدل جدید روی پلتفرم مدل قبلی ارائه شده، اما Fusion جدید واقعا یک خودروی آزمایشی متفاوت است. مهم‌ترین به روزرسانی آن مربوط به سخت افزارهای رایانه‌ای آن می‌شود که قدرتمندتر از مدل قبلی است. فورد اعلام کرده، سیستم‌های کنترل الکتریکی این مدل به روزتر از مدل قبلی است. همچنین به لطف حسگرهای جدیدی که در دل آن تعبیه شده، Fusion جدید بهتر از مدل قبلی می‌تواند محیط اطراف را ببیند. این به روزرسانی به واسطه استقرار مناسب‌تر دوربین‌ها و حسگرها در این مدل جدید حاصل شده است.

مهندسان فورد از حسگرهای لیدار (LiDAR) جدیدی استفاده کرده اند که نسبت به مدل‌های قبلی باریک‌تر است و به واسطه توان بالاتر آنها فقط از حسگر لیدار استفاده شده در حالی که در مدل قبلی چهار حسگر تعبیه شده بود.

فورد با این به روزرسانی‌ها خود را برای تولید نخستین سری از خودروهای خودرانش تا سال 1400/ 2021 آماده می‌کند. به همین دلیل، اعضای تیم‌های تحقیقاتی خود را دو برابر و همکاری جدی با چهار شرکت دانش بنیان متخصص در فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران را آغاز کرده است. به کارگیری متخصصان الگوریتم و همکاری نزدیک با شرکت‌های فعال در عرصه حسگرها از تلاش‌های جدید فورد به شمار می‌آید.

منبع: newatlas.com

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها