سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال پیوستن کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای به مذاکرات سوریه اظهار کرد: برای ایران حفظ حاکمیت ملی، صلح و ثبات در سوریه مهم است و با هر عاملی که بتواند به صورت صادقانه به صلح در سوریه کمک کند، مشکلی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۸۵۷۸۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، بهرام قاسمی در نشست خبری دیروز خود در عین حال تصریح کرد: سه کشور ایران، ترکیه و روسیه، کشورهایی هستند که می‌توانند در این وضعیت سوریه دخالت کنند و در مقطع کنونی بحث حضور سایر کشورها مطرح نیست.

قاسمی گفت: یکی از ثمرات اجلاس مسکو این بود که نشان داد کشورهای منطقه می‌توانند بدون حضور کشورهای فرامنطقه‌ای به تفاهماتی نایل شوند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که رویترز مدعی شده که قرار است سوریه بین ترکیه، روسیه و ایران تقسیم شود، گفت: این حرفی بی‌ربط و نادرست است. مواضع ایران نسبت به همه کشورهای منطقه روشن است. وی با تاکید بر این‌که سوریه باید یک کشور مستقل با حفظ تمامیت ارضی خود باقی بماند، تصریح کرد: به سهم خودمان اجازه نمی‌دهیم این کشور به جایی برای حوزه نفوذ سایر کشورها تبدیل شود. وی همچنین با اشاره به این‌که ترکیه پذیرفته است که مواضع قبلی خود را اصلاح کند، افزود: رایزنی‌ها در آنکارا و تهران ادامه خواهد یافت و امیدواریم 2017 سالی باشد که بتوانیم به عنوان دو همسایه دیرین بر میزان همکاری‌ها افزوده و از اختلاف نظر دورتر شویم.

دعوتنامه‌ای از عربستان دریافت نکرد‌ه‌ایم

قاسمی در پاسخ به پرسشی درباره ارسال دعوتنامه از سوی عربستان به ایران برای مراسم حج امسال گفت: تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای از عربستان دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران درباره حج سال آینده با توجه به شرایط موجود و حفظ عزت و امنیت حجاج ایرانی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

قاسمی در مورد ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده از سال 2013 تاکنون حدود ده میلیارد دلار دارایی‌های ایران به صورت نقدی و شمش طلا بعد از توافق اولیه هسته‌ای به ایران منتقل شده است، اظهار کرد: بعد از اجلاس ژنو بنا شد 700میلیون دلار ماهانه به ایران پرداخت کنند و علاوه بر وجوه نقدی، طلا و شمش نیز دریافت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها